تحویل ۳۷ دستگاه آبگرمکن خورشیدی به اهالی یکی از روستاهای کردکوی

اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کردکوی اعلام کرد: ۳۷ دستگاه آبگرمکن خورشیدی به صورت رایگان به اهالی روستای حاجی آباد کوهپایه تحویل داده شد.

بر اساس اعلام  اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کردکوی، این تعداد آبگرمکن خورشیدی طی دو مرحله و با هدف کاهش و قطع وابستگی جوامع محلی به استفاده از چوب و هیزم جنگلی و سوخت فسیلی و برای تامین آب گرم به بهره برداران روستای جنگلی حاجی آباد کوهپایه به صورت رایگان واگذار شده است.

 از دیگر اهداف تحویل این آبگرمکن‌ها تغییر الگوی مصرف سوخت به منظور حفظ ذخایر ژنتیکی، کاهش فشار بر جنگل‌ها، جلوگیری از قطع درختان، ترغیب روستاییان و جنگل‌نشینان به استفاده از انرژی‌های پاک و زمینه‌سازی برای کاهش بهره‌گیری از سوخت فسیلی است.

با نصب و راه اندازی آبگرمکن‌های خورشیدی در این روستا، افزون بر اینکه جنگل‌های این منطقه نفس راحتی می‌کشند مردم نیز برای تهیه هیزم و تهیه آب گرم به زحمت نمی‌افتند.

پیش از اجرای این طرح ساکنین روستای حاجی آباد کوهپایه که از نعمت گاز طبیعی محروم هستند به ناچار برای استفاده از آب گرم درختان جنگل را قطع می‌کردند که این امر سبب از بین رفتن جنگل‌های منطقه می‌شد.

این اداره در آینده به دنبال تهیه تنور خورشیدی و متعلقات آن خواهد بود.

هاشمی رئیس منابع طبیعی کردکوی از مردم خواست :ضمن مشارکت فعال در حفاظت از منابع طبیعی، گزارش تخریب و تصرف، قطع درختان جنگلی و آتش سوزی‌های احتمالی را از طریق سامانه تلفنی شبانه روزی ۱۵۰۴ اطلاع دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.