ضرورت استفاده از فرصت تابستان برای امور تربیتی و آموزشی دانش‌آموزان/ عوامل مورد نیاز برای پشتیبانی آزمون نهایی تأمین شود

استاندار اردبیل با اشاره به قرار گرفتن در آستانه پایان سال تحصیلی و فصل تابستان، استفاده از فرصت تعطیلات را برای توجه به امور تربیتی و ارتقای آموزشی دانش‌آموزان مورد تأکید قرار داد.

سیدحامد عاملی در شورای آموزش‌وپرورش استان اظهار کرد: در فرصت تعطیلات فصل تابستان باید تلاش شود ارتباط دانش‌آموزان با مدارس قطع نشده و برنامه‌های تقویتی دروس برای آن‌ها برگزار شود.

او با اشاره به برگزاری آزمون نهایی همزمان با سراسر کشور در استان اردبیل، افزود: با توجه به تأثیر ۴۰درصدی این آزمون در کنکور سراسری، امتحانات نهایی در اجرای عدالت آموزشی در کنکور تأثیرگذار خواهد بود.

استاندار اردبیل ادامه داد: پشتیبانی برای برگزاری این آزمون از سوی دستگاه‌های مرتبط و همچنین خدمات‌رسان، امدادی و انتظامی مورد تأکید بوده و باید تجهیزات و اقلام مورد نیاز برای برگزاری موفقیت‌آمیز آن تأمین شود.

عاملی بیان کرد: تجلیل از قشر زحمت‌کش معلمان نباید محدود به مقامات دولتی باشد و باید فرهنگ تجلیل از معلم به‌صورت عمومی انجام شود که این موضوع در رشد فرهنگی جامعه تأثیرگذار است.

اهمیت اجرای طرح هنرستان‌های جوار کارخانه در کسب تخصص حرفه‌ای دانش‌آموزان

او با اشاره به تربیت نیروی ماهر و متخصص در طرح هنرستان‌های جوار کارخانه، گفت: اجرای این طرح ضروری و حائز اهمیت است و می‌تواند در کسب تخصص حرفه‌ای دانش‌آموزان تأثیر بالایی داشته باشد.

استاندار اردبیل تصریح کرد: در حال حاضر، برخی کارخانه‌ها پیگیر کارگران رشته‌های تخصصی دارای مهارت هستند که با احصای رشته‌های مورد نیاز و تربیت نیرو‌های حرفه‌ای، دانش‌آموزان بلافاصله پس از تحصیل می‌توانند در شغل مربوط وارد شوند.

ارتقای وضعیت تحصیلی و تأمین فضا‌های آموزشی مورد توجه باشد

عاملی با بیان اهمیت توجه به ارتقای وضعیت تحصیلی و تأمین فضا‌های آموزشی استان اردبیل، افزود: در راستای احصای فضا‌های مورد نیاز آموزشی ضروری است در فصل تابستان اقدامات لازم برای برنامه‌ریزی در جهت بهسازی مدارس، استفاده از بحث مولدسازی و احداث مدارس جدید انجام شود.

او بیان کرد: استان اردبیل به لحاظ سرانه فضای آموزشی با کمبود مواجه است که باید در راستای تکمیل و تجهیز مدارس خیرساز نیز همکاری‌های لازم انجام شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.