احداث مسکن مددجویان اردبیل در اولویت قرار گیرد

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: تولید مسکن مددجویان کمیته امداد در فصل کاری امسال باید در اولویت پیگیری مدیران شهرستانی قرار گیرد.

علیرضا حسین‌نژاد در جلسه شورای مدیران کمیته امداد استان اردبیل گفت: فرصت پالایش پرونده‌های مددجویان و اعلام نیازمندی آن‌ها باید در مهلت تعیین شده، انجام شود تا ما بتوانیم از فرصت ملی برای خرید نیازمندی مددجویان نظیر یخچال، کولر و سایر وسایل مورد نیاز استفاده کنیم.

او تصریح کرد: در شهرستان‌ها با استفاده از ظرفیت مددکاران باید امر پالایش پرونده‌ها و ثبت نیاز مددجویان به دقت انجام شود تا ما بتوانیم از طریق مساعدت‌های ملی به تناسب نیاز مددجویان تهیه امکانات و اقلام مورد نیاز را انجام دهیم.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: اصلی‌ترین تاکید ما در سال‌جاری پیگیری ساخت و تکمیل واحد‌های مسکونی مددجویان است که با قول مساعد رئیس کمیته امداد قرار است مددجویان روستایی فاقد مسکن در سال‌های پیش رو به صورت صد درصد صاحب مسکن شوند.

مدیر کل کمیته امداد استان اردبیل از عقد تفاهم‌نامه با سپاه، بنیاد علوی و بنیاد مسکن در این حوزه خبر داد و افزود: ما حق نداریم کار را در این مقطع حساس به حال خود رها کنیم و یا با تأخیر و تعلل فرصت فصل کاری را از دست بدهیم.

حسین نژاد در بخش دیگری از سخنان خود گفت: باید فرصت پرداخت ۷۰ میلیون تومان کمک بلاعوض را در کنار سایر تسهیلات و منابع بنیاد مسکن تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان و بنیاد علوی تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان قدر بدانیم تا کلیه مددجویان فاقد مسکن در روستا‌ها از این منابع بهره‌مند شوند.

او ضرورت پیگیری‌ها را در این زمینه به مدیران شهرستانی یادآور شد و اضافه کرد: معاونت عمران نیز پیگیر کار‌ها خواهد بود تا حتی افرادی که متمم ۱۰۰ میلیون تومان را دریافت نکرده‌اند، در سال‌جاری این مبلغ را دریافت کرده و از آن برای تکمیل واحد‌های مسکونی خود استفاده کنند.

مدیر کل کمیته امداد استان اردبیل بیان کرد: مدیران شهرستانی نباید اجازه دهند تا بدون دریافت ۱۰۰ میلیون تومان متمم وام مسکن روستایی، پایان کار صادر شود بلکه بهتر است از ظرفیت تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومان با نرخ سود چهار درصد برای تکمیل واحد‌های مسکونی به شکل کامل استفاده شود.

حسین‌نژاد در ادامه سخنان خود اظهار کرد: مدیران شهرستانی برای فعالیت‌های فاخر عمرانی به ویژه ساخت مسکن بهتر است کارپوشه خاصی را ایجاد کنند تا به صورت روزانه فعالیت‌ها و اقدامات مؤثر در حوزه عمرانی و ساخت مسکن مورد توجه و پیگیری قرار گیرد.

او تصریح کرد: در کنار مسکن، همچنان پرداخت تسهیلات اشتغال مورد تاکید است تا بر اساس مواد قانونی پرداختی‌های حوزه اشتغال با رصد و پایش دقیق طرح‌ها مورد توجه قرار گیرد.

مدیر کل کمیته امداد استان اردبیل به موضوع خشکسالی و خسارت وارده به مددجویان در شهرستان گرمی اشاره کرد و گفت: در این زمینه نیز باید پیگیرامهال بدهی روستاییان دارای اشتغال از محل تسهیلات پرداخت شده باشیم تا دغدغه آن‌ها به حداقل برسد.

حسین نژاد افزود: در دهه کرامت کمیته امداد برنامه‌های ویژه‌ای را در سطح استان برگزار می‌کند که امیدواریم برگزاری مناسب این برنامه‌ها شرایط خوبی را برای حضور جامعه هدف کمیته امداد فراهم آورد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار