ارائه بیش از ۲۰ هزار مشاوره حقوقی از سوی دستگاه قضا در یزد

رئیس‌کل محاکم عمومی و انقلاب یزد گفت: در سال ۱۴۰۱ بیش از ۲۷ هزار نفر در اداره ارشاد و معاضدت قضائی به صورت رایگان مشاوره حقوقی و کیفری دریافت کردند.

یدالله جعفری رئیس کل محاکم عمومی و انقلاب یزد گفت: از تعداد کل مشاوره‌ها، ۲۱ هزار و ۸۸۲ نفر به‌صورت حضوری و ۵ هزار و ۵۹۲ نفر به‌صورت تلفنی مشاوره گرفته‌اند که نسبت به سال ۱۴۰۰ به ترتیب رشد ۲۷ و ۴۷ درصدی داشته است.

او افزود: باهدف توانمند ساختن مراجعه‌کنندگان به مراجع قضایی و جلب رضایت آنان و رعایت حقوق همه‌جانبه آن‌ها که از وظایف اداره ارشاد و معاضدت قضایی بوده و در راستای بهره‌گیری از وکلای معاضدتی برای مراجعین بی‌بضاعت در سال گذشته یک هزار ۷۵۷ نفر وکیل با حضور در اداره مذکور نسبت به ارائه مشاوره به مراجعین اقدام کرده‌اند.

رئیس کل محاکم عمومی و انقلاب یزد گفت: باتوجه‌به مشاوره‌های صورت‌گرفته و ارائه راهکار‌های غیرقضایی تعداد ۲ هزار و ۴۶۱ نفر از ارائه دادخواست به دستگاه قضا انصراف دادند.

جعفری گفت: باتوجه‌به تفاهم‌نامه‌های دادگستری با اداره‌های بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی (ره)، بنیاد شهید و نیز موارد ارجاعی توسط دفتر امام‌جمعه محترم شهرستان یزد در سال ۱۴۰۱ تعداد ۶۴۶ فقره وکیل معاضدتی برای پیگیری پرونده‌های افراد بی‌بضاعت و نیازمند معرفی شده که نسبت به سال ۱۴۰۰ رشد ۱۰۰ درصدی داشته است.

رئیس‌کل محاکم عمومی و انقلاب یزد در پایان گفت: با عنایت به تفاهم فی‌مابین، با اتاق اصناف و خانه کارگر استان یزد یک نفر وکیل به‌صورت یک روز در هفته به مراجع مذکور جهت ارشاد و معاضدت قضایی و پاسخگو بودن به سؤالات حقوقی و قضایی صنف مربوطه معرفی گردیده که باتوجه‌به مراتب مذکور با ارائه مشاوره صحیح و به‌موقع و نیز فعالیت‌های برون‌سازمانی، ضمن رعایت حقوق مراجعین، می‌تواند در کاهش ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضا تأثیر بسزایی داشته باشد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.