شهرداری زاهدان چهار هزار میلیارد تومان از دستگاه‌های دولتی طلبکار است

شهردار زاهدان گفت: چهار هزار میلیارد تومان دستگاه‌های دولتی به این شهرداری بدهکار هستند که در صورت وصول این رقم کار‌های بسیار بزرگی می‌توان در حوزه بهبود فضای شهر انجام داد.

محمدامیر براهویی  شهردار زاهدان   پرداخت نشدن بدهی دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌ها را به شهرداری مهمترین علت مشکلات و مانع توسعه و عمران شهری زاهدان عنوان کرد .

وی گفت : رفع مشکلات متعدد شهری زاهدان تنها با پرداخت بدهی دستگاه‌های اجرایی به شهرداری امکانپذیر است.

وی تاکید کرد: تمام توان ما بر ارائه خدمات شهری مناسب به شهروندان متمرکز است، امیدواریم در دولت سیزدهم که نگاه متفاوتی به زاهدان دارد اعتبار مناسبی از ردیف‌های ملی برای اجرای طرح‌های عمرانی در این شهر تعریف شود.

شهردار زاهدان با بیان اینکه ۴۴ درصد جمعیت این شهر در یک سوم مساحت که بافت ناکارآمد شهری بوده سکونت دارند گفت: ۲۰سال خشکسالی‌های مداوم را در سیستان و بلوچستان داشته‌ایم و به همین دلیل دامپروری و کشاورزی در روستا‌ها از بین رفت و در نتیجه مهاجرت به شهر‌های بزرگ اتفاق افتاد و اکثرا به مرکز استان آمدند.

وی تصریح کرد: اگر بخواهیم حاشیه‌نشینی از بین برود، باید سیستان و بلوچستان با اعتبارات و نگاه ملی نگریسته شود و خوشبختانه شرایط نشان می‌دهد نگاه‌ها به این سمت رفته و وضعیت خوبی در اعتبارات داشتیم، اما هنوز کم هست، زیرا عمق مشکلات با این اعتبارات حل نمی‌شود و نیاز به اعتبارات کلان است.

براهویی از اضافه شدن ۵۰۰ دستگاه تاکسی به ناوگان حمل و نقل عمومی این شهر به منظور رفاه حال شهروندان در سالجاری خبر داد و افزود: یکی از مهمترین حوزه‌های شهری که در طول یک دهه گذشته با مشکل روبرو بوده، حمل و نقل عمومی است که با تدوین برنامه‌ای جامع؛ برنامه‌های ویژه‌ای برای ترمیم و نوسازی خطوط مختلف حمل و نقل عمومی در راستای کاهش آلودگی هوا و ترافیک شهری زاهدان داریم.

وی ادامه داد: هم‌اینک ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه تاکسی در درون شهر زاهدان در حال خدمات رسانی به شهروندان هستند که برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی با افزوده شدن تاکسی‌های جدید این تعداد به سه هزار دستگاه افزایش خواهد یافت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار