دانشجومعلمان یاور آموزش و پرورش در برنامه‌های فرهنگی و تربیتی هستند

معاون فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت: دانشجومعلمان می‌توانند در برنامه‌های فرهنگی، تربیتی و قرآنی مدارس به آموزش و پرورش کمک کنند.

معاون فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش در آیین اختتامیه مرحله نهایی سی‌وسومین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه فرهنگیان در اصفهان با بیان اینکه اهالی قرآن اهل خاص خداوند هستند، گفت: امروز افرادی بر سر سفره نورانی قرآن نشسته‌اند که در کسوتی بسیار مهم به نام معلمی و رساندن افراد به مرتبه بالا فعالیت می‌کنند.

 اصغر باقرزاده با بیان اینکه معلمان از همین امروز باید با کردار و سلوک قرآنی، آماده تربیت دانش‌آموزان در مدارس باشند افزود: وظیفه ما فراهم‌کردن زمینه این فعالیت‌ مهم برای شماست و امروز با اقدامات خوب انجام‌شده، دانشجومعلمان می‌توانند در برنامه‌ها و موقعیت‌های فرهنگی و تربیتی مدارس شرکت و به ما کمک کنند.

او گفت:همه دانشجومعلمان می‌توانند در عرصه‌های فرهنگی و قرآنی به دانش‌آموزان آموزش دهند که هم فرصتی برای آشنایی آنها با دانش‌آموز و فضای آموزشی فراهم می‌کند و هم به دانش‌آموز امکان ارتباط بهتر با معلم را می‌دهد. دانشجومعلمان چون به لحاظ سن و سال، دانش و سبک زندگی به دانش‌آموزان نزدیک‌ترند، بهتر می‌توانند در این زمینه مؤثر باشند.

معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه فرهنگیان و قائم‌مقام سی‌وسومین جشنواره قرآن و عترت این دانشگاه نیز در این آیین گفت:
 مدیریت کلان دانشگاه فرهنگیان تأکید فراوانی بر فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی دارد و بودجه‌های خاصی برای این منظور جذب شده است. با این شرایط اگر کوتاهی شود، پاسخگو نخواهیم بود.

او گفت:دانشجویان در تشکل‌ها و مجموعه‌های گوناگون ظرفیت‌های خود را به کار می‌گیرند، آموزش می‌بینند و بعد از استخدام، این ظرفیت‌ها در اختیار آموزش و پرورش قرار می‌گیرد. به همین منظور نیز شناسنامه فرهنگی برای دانشجومعلمان طراحی و توانمندی‌های آنها برای استفاده در آموزش و پرورش در این شناسنامه درج می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی تقوی  مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان گفت: گرایش به معنویت از مسائل فطری انسان است و هیچ انسانی نمی‌تواند بگوید نمی‌خواهم و نمی‌توانم به امور معنوی علاقه‌مند باشم، اما نکته اینجاست که این معنویت از کجا و از چه منبعی باید تأمین شود؟
مدیر امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان نیز در این آئین گفت: مهم‌ترین هدف جشنواره قرآن و عترت، نه انجام مسابقات، بلکه ایجاد یک رفتار سازمانی قرآنی در جذب دانشجومعلمان سراسر کشور است.

علی‌اکبر کجباف افزود: با توجه به اهمیت نقش معلم در جامعه، الگوسازی قرآنی در دانشگاه فرهنگیان یک ضرورت است و می‌تواند کل جامعه را دچار تحول و پیشرفت کند.

او گفت:در  سی‌وسومین جشنواره قرآن و عترت، نزدیک به ۱۰۰۰ دانشجومعلم در اصفهان گردهم آمدند تا با آمادگی برای جشنواره ملی به میزبانی دانشگاه فرهنگیان، نشان دهند که این دانشگاه به حق، مرکز ثقل آموزش و پرورش، معلم‌ساز و دانشگاه آينده است.

مدیر امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان تأکید کرد: رسالت اصلی دانشجومعلمان قرآنی، الگوسازی از جوان قرآنی و جذب دانشجویان دیگری است که مانند خودشان، قاری، هنرمند، پژوهشگر و مأنوس با قرآن باشند.

منبع : خبرگزاری ایکنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار