همایش ملی افغانستان و چشم اندازهای آینده در مشهد آغاز به کار کرد

صبح امروز همایش ملی افغانستان و چشم‌اندازهای آینده در دانشگاه فردوسی مشهد آغاز به کار کرد.

اولین همایش ملی افغانستان و چشم‌انداز‌های آینده صبح امروز در دانشکده علوم اداری و اقتصادی دانشگاه فردوسی مشهد آغاز به کار کرد.

سفرای سابق جمهوری اسلامی ایران در کابل، چند دیپلمات از وزارت خارجه طالبان، اساتید رشته روابط بین‌الملل از دانشگاه‌های سراسر کشور و چهره‌های مختلف افغانستانی و ایرانی از جمله میهمانان این همایش هستند.

این همایش در محور‌های سیاسی، اقتصادی، حقوقی و فرهنگی امروز چهارشنبه در پنل‌های مختلف برگزار خواهد شد.

محمدرضا رحمانی و بهادر امینیان؛ سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در کابل و شماری از چهره‌های علمی از دانشگاه‌های مختلف کشور از جمله میهمانان ویژه این مراسم هستند.

اولین همایش علمی در مشهد

بیدالله خوانی دبیر علمی همایش ملی افغانستان و چشم انداز‌های آینده با بیان اینکه این اولین همایش علمی در مشهد است که با موضوع افغانستان برگزار می‌شود گفت: این همایش به همت گروه علوم سیاسی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شده است.

او افزود: فراخوان مقاله در دو نوبت انجام شد و اعضای علمی از دانشگاه‌های مختلف کشور برای این همایش انتخاب شدند.

دبیر علمی همایش ادامه داد: دبیرخانه این همایش ۱۲۰ مقاله که ۷۰ درصد ایرانی و ۳۰ درصد آن خارجی بود دریافت کرد و سرانجام ۳۵ مقاله برای ارائه انتخاب شد.

خوانی با اشاره به اینکه ۱۵ مقاله در پنل‌های همایش قرارداده شده است بیان کرد: بین ما و افغانستان هیچ تفاوتی نیست این‌ها تن واحد هستند و مشترکات زیاد آن‌ها را با هم متصل کرد.

او تصریح کرد: هدف همایش یادآوری پیوند‌هایی است که این دو کشور را به هم گره زده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار