کره جنوبی به درخواست بانوی اول اوکراین جواب داد

یک روز پس از سفر همسر زلنسکی به کره جنوبی و درخواست کمک از سئول،‏ کره جنوبی اعلام کرد ۱۳۰ میلیون دلار به کی‌یف کمک خواهد کرد.

کره جنوبی امروز (چهارشنبه) یک روز پس از درخواست کمک نظامی اولنا زلنسکا‏ بانوی اوکراین و همسر ولودیمیر زلنسکی، توافقنامه‌ای را با کی‌یف در مورد طرح این کشور برای ارائه بسته کمک مالی ۱۳۰ میلیون دلاری امضا کرد.

براساس گزارش رویترز،‏ وزارت دارایی کره جنوبی گفت: چو کیونگ، هوف وزیر دارایی کره جنوبی و یولیا سویردنکوف، وزیر اقتصاد اوکراین برای شرکت در کنفرانسی در سئول، توافق نامه‌ای را امضا کردند که شامل کمک‌های مالی و وام‌های سئول به اوکراین است.

پیش از این کره جنوبی که یکی از تولیدکنندگان اصلی گلوله‌های توپخانه است، با اشاره به روابط خود با روسیه اعلام کرد که به اوکراین تسلیحات مرگبار نمی‌دهد.


بیشتر بخوانید:


اما یون ماه گذشته در مصاحبه‌ای با رویترز گفت اگر غیرنظامیان در اوکراین مورد حمله گسترده قرار گیرند یا به دلیل هر وضعیتی که جامعه بین المللی نمی‌تواند از آن بگذرد، دولت او ممکن است فقط بر حمایت‌های بشردوستانه یا مالی اکتفا نکند. مظنور یون این بود که احتمال دارد کره جنوبی به اوکراین کمک نظامی نیز بکند.

روز گذشته اولنا زلنسکا که به سئول سفر کرده از رئیس‌جمهور کره جنوبی درخواست کمک نظامی غیرمرگبار نمود. براساس گزارش مقامات کره جنوبی همسر زلنسکی که برای شرکت در نشستی بین المللی به سئول رفته به عنوان فرستاده ویژه رئیس‌جمهور اوکراین با یون صحبت کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۵ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
به ما چه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۲ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
اولین بانوی اولی که شوهرش کاسه گدایی در دستانش گذاشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۹ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
این نوکر آمریکایی کره جنوبی سرمست از حضور و سلاح های آمریکایی در کشورش گویا بد جوری دنبال درد سر و شر آفرینی هست آخرشم تبدیل به افغانستان سوم بعد از اوکراین خواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۷ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
بانوی دلقک غربی خخخخ شده بانوی اول اوکراین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۷ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
از حالا شغلم هم جزء ميوه هاست
Iran (Islamic Republic of)
جلالی
۲۰:۲۱ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
حالا میوه یا سبزیجات بالاخره مفید است تو چی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۶ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲
چیه سوختی
آخرین اخبار