اردوغان: در انتخابات ۲۸ مه پیروز خواهیم شد

رئیس جمهور ترکیه در آخرین اظهار نظر خود در مورد انتخابات ریاست جمهوری این کشور گفت که در دور دوم این انتخابات پیروز خواهد شد.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور کنونی و نامزد ائتلاف جمهور ترکیه تاکید کرد که در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری که ۲۸ ماه مه برگزار می‌شود، با افزایش میانگین آرایی که در دور اول کسب کرده، پیروز خواهد شد.

اردوغان در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: "انتخابات ۱۴ مه که یکی از مشارکتی‌ترین انتخابات تاریخ ماست، با آینده نگری و بصیرت ملت عزیزمان در فضای جشن و شادمانی برگزار شد".

رئیس جمهور کنونی ترکیه با بیان اینکه با صرفنظر از نتیجه، پیروز انتخابات ۱۴ مه، دموکراسی و ملت ۸۵ میلیونی ترکیه است، افزود: "مردم ما با بیش از ۲۷ میلیون رای و ۴۹.۵۱ درصد آرا بار دیگر به ما لطف زیادی کردند و اکثریت را در مجلس ملی بزرگ ترکیه به ائتلاف جمهور اعطا و تأکید کردند که به ما و ائتلاف ما اعتماد و ایمان دارند و آینده خود را در اینجا می‌بینند".

اردوغان ادامه داد: "می‌خواهم از همه شهروندان داخل و خارج از کشور که با حضور در پای صندوق‌های رای اراده آزاد خود را ابراز کردند، به خاطر آرای ارزشمند و کمک‌هایشان به دموکراسی تشکر کنم. با بلوغی که شما دیروز نشان دادید ثابت کردید که ترکیه یکی از پیشرفته‌ترین فرهنگ های  دموکراتیک در جهان است".

او اضافه کرد: "بر اساس اظهارات شورای عالی انتخابات علیرغم اختلاف ۲.۵ میلیون رای بین ما و نزدیکترین رقبایمان، انتخابات ریاست جمهوری به دور دوم کشیده شد. به عنوان یک سیاستمدار، هیچ نیرویی جز اراده ملت و روندی که ترسیم کرده نمی‌شناسم؛ ما برای هر آنچه از صندوق رأی خارج شود، احترام قائل هستیم".

رئیس جمهور ترکیه گفت: "تا ۲۸ مه مسئولیت خود را در قبال ملت عزیزمان بدون توقف و استراحت انجام خواهیم داد و در انتخابات ۲۸ می‌ با افزایش میزان آرایی که در ۱۴ مه به دست آوردیم پیروز خواهیم شد و امیدواریم بتوانیم به موفقیت تاریخی دست یابیم. ما کار خود را از بیست و هشتم ماه مه در راستای چشم‌اندازمان برای قرن ترکیه آغاز خواهیم کرد و می‌گوئیم متوقف نشو، ادامه بده. "

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۹ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
دست از حماقت های قبلی ات بر دار . عاقلانه و خدا پسندانه تصمیم بگیر . مثلا اب را به روی همسایگانت نبند مگر تو یزیدی ؟
Finland
ناشناس
۲۲:۳۳ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
عمرا آمریکا به اردوغان تبریک بگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۹ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
باشه
Iran (Islamic Republic of)
پرسنال
۱۸:۱۴ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
از مردم ترکیه انتظار میرفت تا از وضع مردم ایران درس بگیرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۶ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
اردوغان خان وقت خداحافظی فرا رسیده.تو شکست می خوری.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۷ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
اردوغان برنده انتخابات است فقط به دلیل‌ اینکه رقبیش ایرانی الاصل است. ترکهای ترکیه مثل ما ایرانی ها غریبه پرست نیستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۳ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
ترکیه مهد آزادی و دموکراسی! شهروندان ترکیه در صورت عدم حضور و رای دادن جریمه می شوند!؟
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیومU-238.03
۱۰:۳۹ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
تو اول پولهایی را که برای باصطلاح خرید اف-35 یه امریکا دادی تا به اکراین بدهد پس بگیر بعدا تبلیغات انتخاباتی بکن. بجز گچ در مغز تو هیچ نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۶ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
این صندلی قدرت چقدر لذت بخش است که هر کسی روی آن نشست دوست ندارد راحت آن را کنار بگذارد فقط ماندلا بعد چهار سال کنار رفت
آخرین اخبار