آغاز اعتصاب غذای اسیران فلسطینی در حمایت از ولید دقه

اسرای فلسطینی در حمایت از اسیر ولید دقه که بیمار است اعتصاب غذای یک روزه خود را آغاز کردند.  

دفتر رسانه‌ای اسیران فلسطینی اعلام کرد، به منظور درخواست آزادی ولید دقه، اسیر فلسطینی بیمار، سایر اسیران فلسطینی اعتصاب غذای یک روزه خود را آغاز کردند. 

به گزارش وبگاه خبری شبکه المیادین، حازم حسنین، سخنگوی دفتر رسانه‌ای اسیران فلسطینی امروز با اعلام این خبر افزود: این، اقدام اعتراضی اولیه در چارچوب برنامه‌های مبارزاتی برای درخواست آزادی فوری ولید دقه و حمایت از اسیران اداری است که طی روز‌های گذشته اقداماتی در مخالفت با بازداشت اداری آغاز کرده اند. 

از سوی دیگر، عوض السلطان، مسئول پرونده اسیران جبهه مردمی برای آزادی فلسطین به المیادین گفت: اعتصاب غذای امروز اسیران علیه سیاست در تنگنا قرار دادن شخصیت‌های موثر در زندان‌ها و قتل عمدی آن‌ها صورت می‌گیرد. 

السلطان افزود: در بیانیه صلیب سرخ جهانی که دو روز پیش درباره اسیران صادر شد، «قربانی و جلاد» برابر دانسته شدند.

وی تاکید کرد جنبش اسیر با سلاح اراده می‌جنگد و آنچه ضرورت دارد اقدام داخلی و خارجی برای حمایت از اسیران است. 

منابع آگاه پیشتر به مرکز اسیران و آزادگان موسوم به حنظله گفته بودند اسیران در زندان‌های رژیم صهیونیستی اقدامات اعتراضی خود را برای حمایت و پشتیبانی از ولید دقه، آغاز کرده اند. از جمله این اقدامات پوشیدن لباس «شاباص» (لباس مخصوص زندان) و ارائه پیام‌هایی به سازمان زندان‌های رژیم صهیونیستی است که لغو مجازات‌ها علیه ولید دقه، ارائه خدمات درمانی به او و ارائه جزئیات دقیق درباره اوضاع جسمی او از نکات مطرح شده در پیام هاست. 

اعتصاب غذای اسیران فلسطینی با ادامه وخامت حال ولید دقه صورت گرفت که چند روز پیش رژیم صهیونیستی او را به بیمارستان الرمله منتقل کرده بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار