راستی آزمایی موجودی مرغ در مرغداری ها

موجودی مرغ‌ها در مرغداری‌های مازندران از امروز راستی آزمایی می شود.

حسن عنایتی کلیجی رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در جلسه فوق العاده قرارگاه امنیت غذایی جهاد کشاورزی استان، گفت: فهرست مرغداران مازندرانی را امروز تهیه و شناسایی و مرغ‌های موجود در مرغداری‌ها را راستی آزمایی می کنیم تا مرغ به اندازه کافی وارد بازار استان مازندران و تهران شود.

او افزود:بازرسان جهاد کشاورزی به صورت نامحسوس در کشتارگاه‌ها و سطح شهر حضور فعال دارند و با هرگونه تخلف برخورد قانونی می‌کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: با توجه به تعطیلات چند روزه‌ای که در پایان هفته در پیش داریم باید با تلاش و جدیت نسبت به تامین و توزیع گوشت مرغ اقدام کنیم.

عنایتی افزود: صنعت مرغ مازندران را باید حفظ کنیم و در این راه همدلی مرغداران، کشتارگاه ها، اتحادیه‌ها و مسوولین استانی را می‌طلبد.

او افزود: قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده در واحد‌های مرغداری ۵۲ هزار تومان و برای مصرف کننده ۷۳ هزار تومان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: قیمت جوجه یکروزه نیز بین ۱۵ هزار و ۹۰۰ تا ۱۶ هزار و ۹۰۰ تومان است و انجمن تولید کنندگان جوجه یکروزه متعهد شده است جوجه‌ها را بیشتر از این قیمت تحویل مرغداران ندهد.

عنایتی گفت: اگر مرغداران و تولیدکنندگان در اجرای قانون همراهی نکنند، قطعاً شاهد رکود بازار و  ضرر سنگین مرغداران خواهیم بود که به نفع اقتصاد صنعت طیور استان نیست.

مازندران با دارا بودن ۲ هزار و ۲۰۰ واحد مرغداری سالانه بیش از ۲۱۰هزار تن گوشت مرغ تولید می‌کند و سرانه مصرف این فراورده پروتئینی در این خطه شمال کشور نیز حدود ۲۳ کیلوگرم برای هر نفر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.