وزیر خارجه مصر و فرستاده سازمان ملل درباره سوریه گفت‌وگو کردند

وزیر خارجه مصر بر نقشی که کشور‌های عربی در حال حاضر برای پایان دادن به بحران طولانی مدت سوریه ایفا می‌کنند، تأکید کرد.

«احمد ابوزید» سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه مصر اعلام کرد که «سامح شکری» وزیر امور خارجه این کشور امروز (یک‌شنبه) با «گیر پدرسن» فرستاده ویژه سازمان ملل در سوریه تماس تلفنی داشت و دو طرف راه‌های مقابله با بحران سوریه در سطح عربی و بین‌المللی در دوره را بررسی کردند.

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: «سامح شکری با فرستاده سازمان ملل آخرین تصمیم آخرین نشست شورای اتحادیه عرب در سطح وزرا که در هفتم اسفندماه سال گذشته صادر شد، درمیان گذاشت. دو طرف درباره این‌که چه تصمیمی در خصوص از سرگیری حضور هیئت‌های دولتی سوریه در نشست اتحادیه عرب اتخاذ شده است، گفت‌وگو کردند.»

ابوزید گفت: «در جلسات شورای اتحادیه عرب بر لزوم برداشتن گام‌های مؤثر در جهت حل بحران با رویکرد گام به گام و مطابق با قطعنامه شماره ۲۲۵۴ شورای امنیت تأکید شد. در این نشست همچنین بر تشکیل کمیته وزارتی با عضویت مصر، اردن، عربستان سعودی، عراق، لبنان و دبیرکل اتحادیه عرب برای پیگیری اجرای بیانیه امان و برقراری ارتباط مستقیم با دولت سوریه برای رسیدن به این هدف، تأکید شد.»

ابوزید افزود که وزیر امور خارجه مصر بر نقشی که کشور‌های عربی در حال حاضر برای پایان دادن به این بحران طولانی مدت ایفا می‌کنند، تأکید کرد؛ که مستلزم همکاری نزدیک سازمان ملل و شرکای بین‌المللی است تا تلاش‌ها برای کاهش بحران و رنج مردم برادر سوریه، را با هم متحد کنند.

نماینده سازمان ملل نیز بر آرزوی خود برای همکاری نزدیک با کمیته وزیران عرب برای تلاش به منظور حل تدریجی بحران سوریه تأکید و بر قدردانی کامل خود از نقش حمایتی مصر در دستیابی به این هدف و هماهنگی مستمر با ایالات متحده تأکید کرد.

پیش از این نیز «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان سعودی از «گیر پدرسون» فرستاده دبیرکل سازمان ملل در سوریه تماس تلفنی دریافت کرد و طی آن دو طرف تلاش‌های مشترک برای دستیابی به راه‌حل سیاسی در سوریه به منظور تضمین امنیت و ثبات ملت این کشور را بررسی کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار