افزایش مبنای پرداخت حق بیمه به ۱۰سطح درآمدی

مدیرکل بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان فارس از افزوده شدن دو سطح جدید به سطوح درآمدی مبنای پرداخت حق بیمه در سال جدید خبر داد.

حسن کمالی گفت: تاکنون صندوق اجتماعی بیمه کشاورزان، روستائیان و عشایر دارای ۸ سطح درآمدی بود که بیمه پردازان با توجه به بنیه و توان مالی خود یکی از آن‌ها را انتخاب می‌کردند، اما امسال ۲ سطح جدید به این مجموعه اضافه شده است. 

او با بیان اینکه پایه حقوقی مستمری بگیران برمبنای سطح درآمدی که فرد انتخاب کرده است، محاسبه می‌شود، افزود: مستمری بگیران هر سال می‌توانند یک سطح بالاتر را انتخاب کنند و سطوح درآمدی خود را ارتقا دهند.

کمالی با اشاره به افزایش ۶۰ درصدی سطوح درآمدی در سال جاری گفت: حداقل مبلغی پرداختی یک بیمه پرداز برای یکسال ۷۵۰ هزار تومان و حداکثر آن ۴ میلیون و ۲۶۰ هزارتومان است.

مدیرکل بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان فارس همچنین گفت: براساس پیشنهاد ارائه شده از سوی این صندوق و تصویب هیات دولت به زودی زنان خانه دار دارای سه فرزند که تحت پوشش هیچ یک از بیمه‌ها نیستند می‌توانند به صورت رایگان از خدمات بیمه‌ای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر بهره‌مند شوند.

کمالی گفت: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر فارس با ۱۷۴ کارگزار در مناطق مختلف شهری و روستائی تاکنون حدود ۱۸۳ هزار نفر را که ۳۰ درصد از جامعه هدف را تشکیل می‌دهد تحت پوشش قرار داده است. 

مدیرکل بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان فارس گفت: در حال حاضر ۱۰ هزار و ۵۰۰ خانوار کشاورز، روستایی و عشایری نیز از این صندوق مستمری دریافت می‌کنند.

کمالی گفت: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر در سال ۸۴ و در راستای اجرای اصل ۲۹ قانون اساسی با هدف حمایت از کشاورزان، روستائیان و عشایر که شرایط عضویت در دیگر صندوق‌های بیمه‌ای را ندارند و بهره مندی آن‌ها از خدمات بیمه‌ای تاسیس شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار