تحلیلگران صهیونیست: عملیات نظامی در غزه بی فایده است

تحلیلگران صهیونیست می گویند عملیات نظامی علیه نوار غزه معضل این منطقه را حل نخواهد کرد و شهرک نشینان صهیونیست در امنیت نخواهند بود.

عاموس هارئیل تحلیلگر نظامی روزنامه هاآرتص می‌گوید تدابیر نظامی و اقتصادی علیه نوار غزه قادر به حل معضلات امنیتی که از غزه ناشی می‌شود نیست، این راهکار‌ها در چارچوب راهبرد مدیریت میدان است که کابینه‌های مختلف در اسرائیل بدان توجه داشتند، اما اگر این راهکار نتیجه داشت نیاز نبود هر سال عملیات نظامی علیه غزه تکرار شود در نتیحه عملیات امروز هم استثنا نیست.

به گزارش پایگاه اینترنتی سما نیوز،  وی افزود: روند عملیات نظامی در نوار غزه گویای آن است که اسرائیل راه حلی برای معضل نوار غزه در اختیار ندارد.

آوی بنیاهو سخنگوی سابق ارتش رژیم اشغالگر نیز در شماره امروز روزنامه معاریو نوشت: حملات پیاپی به غزه کارساز نبود ونتواست اوضاع امنیتی شهرک‌های اطراف غزه را بهبود ببخشد. اسرائیل دو دهه دل به این حملات داد و گزینه‌های دیگری برای غزه در اختیار ندارد، بعید نیست در دور آینده شاهد آن باشیم که اسرائیل در جبهه‌های مختلف درگیر شود.

عمیر رایبوبورت تحلیلگر نظامی نیز در پایگاه اسرائیل دیفنس نوشت: عملیات امروز در حدی نیست که بتواند معادلات و قواعد درگیری میان جنبش‌های مقاومت در غزه و تل آویو را تغییر دهد. تمامی حملاتی که تا به الان اسرائیل علیه نوار غزه انجام داد تنها هدفش این بود که شرایط تا زمان حمله بعدی آرام باشد.

وی با هشدار به اینکه ممکن است جنبش‌های مقاومت در نوار غزه در پی آن باشند که معادلات را تغییر دهند، اذعان کرد: بعید نیست برخی از طرف‌های متخاصم درجبهه‌های دیگر در پی تحمیل معادلاتی دیگربر اسرائیل باشند.  اختلافات داخلی، از هم گسیختگی در جامعه و کاهش میزان روابط با آمریکا، جایگاه اسرئیل را تضعیف کرده و به انگیزه‌ای برای دیگران در منطقه تبدیل شده است.

رژیم صهیونیستی از سه شنبه گذشته تاکنون حملاتی را با هدف از بین بردن فرماندهی مقاومت در نواز غزه انجام داده است و با وجود اینکه چهار فرمانده شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین به شهادت رسیدند اما اتاق عملیات مقاومت به سرعت رهبری خود را تقویت و با قدرت در میدان مقابله با دشمن صهیونیست حاضر شد و تاکنون آتش بس اعلامی از سوی میانجیگران را نپذیرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار