رئیس سازمان بورس:

عرضه دیجیتال سهام ضروری و در دست پیگیری است

عشقی گفت: افزایش ساعت فعالیت در بازار سرمایه یک نیاز است و باید به سمت عرضه دیجیتال سهام و اوراق بهادار و کالایی پیش رفت که در این زمینه پیشنهادهایی شده و در دست پیگیری است.

عشقی  در نشست با اصحاب رسانه  درباره افزایش زمان فعالیت در بازار سرمایه افزود: اکنون برخی صندوق‌ها به صورت ۲۴ ساعته فعال است.

وی ادامه داد: ساختار بازار سرمایه دیجیتال با ساختار سنتی متفاوت است، اما به طور حتم باید به این موضوع ورود شود و در حال تلاش هستیم اما عجله‌ای نیست، چرا که ابتدا باید زیرساخت فراهم شود.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار تصریح کرد: صندوق سرمایه‌گذاری در بورس فعال است و متناسب با ذائقه سرمایه گذار از لحاظ ریسک، از کمترین میزان ریسک تا بالاترین میزان ریسک بسته در بازار سرمایه وجود دارد.

وی با بیان اینکه بازدهی صندوق از بازارهای موازی طی بلندمدت بیشتر است، تاکید کرد: توصیه می‌شود سرمایه‌گذاران خرد و سرمایه‌گذارانی که به بازار سرمایه آشنایی ندارند از ظرفیت صندوق استفاده کنند تا در هیجان بازار ضرر نکنند.

عشقی درباره واگذاری سهام خودروسازی‌ها در بازار بورس نیز گفت: در این خصوص باید دولت تصمیم بگیرد و هدف عرضه خودرو در بورس کالا واقعی شدن قیمت، جلوگیری از رانت و اصلاح قیمت است.

وی با بیان اینکه حمایت از بازار سرمایه‌ به معنای دخالت است‌، تصریح کرد: دولت باید کمترین دخالت در بازار داشته باشد و اجازه داد بازار راه خود را برود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار