مدیرعامل فرابورس ایران:

بیش از ۵۰ میلیون نفر در کشور کد بورسی دارند/ پذیرش شرکت‌های دانش‌بنیان در فرابورس

شیرازی با بیان اینکه بیش از ۵۰ میلیون نفر در کشور دارای کد بورسی هستند، گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان بسته به اندازه، قابلیت و ریسک خود می‌توانند در بازار فرابورس ایران پذیرفته شوند.

شیرازی   مدیرعامل فرابورس ایران در دومین همایش تامین مالی از بازار سرمایه در استان سمنان گفت: اکنون بازار سرمایه در کشور در چهار قالب شامل بورس کالا، اوراق بهادار تهران، بورس انرژی و فرابورس فعال است.

مدیرعامل فرابورس ایران با بیان اینکه ۲۵۰ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ از طریق فرابورس تامین مالی شد، خاطر نشان کرد: نخستین بازار سرمایه با تامین مالی ۲۷۰ میلیارد تومان از استان سمنان بود که خبری خوشایند است. 

شیرازی ادامه داد: ۷۰۰ شرکت در بازار بورس و فرابورس فعال است که از این تعداد فقط هفت شرکت از استان سمنان است و به عبارتی حدود یک درصد از شمار واحدهای تولیدی پذیرش شده در بورس و فرابورس از استان سمنان است و این موضوع شایسته این استان سمنان نیست.

وی تصریح کرد: ۱۷ صندوق فعال در زمینه پذیرش شرکت‌های کوچک و متوسط با سقف سرمایه ۲۵ میلیارد تومان برای تامین مالی فعال است.

مدیرعامل فرابورس ایران گفت: راه‌اندازی بازار دارایی فکری، راه‌اندازی بازار شرکت‌های کوچک و متوسط، رونمایی از صندوق‌های سرمایه‌گذاری جسورانه و پذیره نویسی اولین صندوق املاک و مستغلات از جمله اقدامات و تلاش‌های فرابورس است.

وی اضافه کرد: ۲۱ صندوق شامل پنج صندوق خصوصی و ۱۶ صندوق جسورانه در بازار سرمایه فرابورس فعال و آماده پذیرش واحدهای دارای قابلیت پذیرش است. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار