جمع آوری بیش از ۹۰ میلیون تومان کمک مردمی در مراکز نیکوکاری استان قزوین

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان قزوین گفت: طی سال ۱۴۰۱ بیش از ۹۰ میلیون و ۱۵۴ هزار تومان کمک مردمی توسط مراکز نیکوکاری جمع آوری و برای محرومان هزینه شده است.

 همت امانی معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان بیان کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) تلاش دارد تا رویکرد خدمت رسانی به نیازمندان و محرومان را با مشارکت مردم اجرایی کند.

وی ادامه داد: این مشارکت با تأسیس مراکز نیکوکاری بسط یافته به طوری که از تنها جنبه مشارکت در جمع آوری به سمت مشارکت توأمان در جمع آوری و کمک رسانی به محرومان ارتقاء یافته است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: تعداد مراکز نیکوکاری در استان قزوین به ۱۷۸ مرکز رسیده است که نیازمند را شناسایی و اقدام به جمع آوری کمک مردمی و هزینه کرد آن برای محرومان می‌کنند.

وی افزود: طی سال ۱۴۰۱ بیش از ۹۰ میلیون و ۱۵۴ هزار تومان کمک مردمی توسط مراکز نیکوکاری جمع آوری و برای محرومان هزینه شده است.

امانی عنوان کرد: بیشترین مراکز نیکوکاری در استان قزوین ۶۴، ۲۳ و ۱۳ مرکز به ترتیب در قزوین، بوئین زهرا و آبیک است که بالاترین میزان کمک‌های جمع آوری شده در قزوین بیش از ۲۱ میلیارد و ۸۳۶ میلیون تومان بوده است و در بوئین زهرا بیش از ۱۵ میلیارد و ۳۶۶ میلیون تومان بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در مراکز نیکوکاری کار خدمت رسانی به مردم با روند سریع تری اجرا می‌شود چراکه کار مردمی بوده و از روند پر پیچ و خم اداری خبری نیست.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان قزوین گفت: مراکز نیکوکاری مستقل بوده و در کنار نظارت‌های موجود تنها از سامانه‌ای بهره‌مند هستند که کمک‌های ارائه شده براساس کد ملی در آن سامانه ثبت می‌شود.

وی توضیح داد: این سامانه علاوه بر اینکه به عدالت در توزیع کمک‌ها کمک می‌کند از سوء استفاده افراد غیرنیازمند جلوگیری می‌کند چراکه هر گونه کمکی در این سامانه بر محور کدملی ثبت و رهیگیری می‌شود.

امانی یادآورشد: عموم مردم نیکوکار می‌توانند کمک‌های خود را به مراکز مختلف نیکوکاری تحویل داده و یا از طریق کد مهربانی# ۰۲۸*۸۸۷۷* اهداء کنند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.