تهیه طرح‌های جامع شهرکرد در جذب اعتبارات دولتی موثر است

شهردار شهرکرد گفت: ما در جذب اعتبارات دولتی از مرکز با وجود طرح‌های جامع می‌توانیم حرفی داشته باشیم و اعتبارات جذب کنیم.

محمدحسین واحدیان در جلسه با رییس جهاد دانشگاهی استان با بیان اینکه یکی از افتخارات بنده خدمت گذاری به مردم شهرکرد است، اظهارداشت: نداشتن برنامه یکی از ضعف‌های مدیریت شهری است که عدم وجود یک طرح جامع در بخش‌های مختلف موجب شده که در یک مسیر درست حرکت نشود چرا که مقطعی و سطحی بوده است متاسفانه خروجی آن را مردم ندیده‌اند و به ثمر نرسیده است.

وی افزود: در حال حاضر تدوین ۱۳ طرح جامع پسماد، هدایت آب‌های سطحی، ترافیک، ترمینال و پایانه مسافربری، میادین میوه و تره‌بار ازجمله این طرح‌ها هستند و این طرح‌ها شروع و چشم‌انداز فعالیت ما در مدیریت شهری هستند و در فاز‌های مختلف اجرا می‌شود.

شهردار شهرکرد بیان کرد: ما در جذب اعتبارات دولتی از مرکز با وجود طرح می‌توانیم حرفی برای گفتند داشته باشیم و اعتبارات جذب کنیم که این اتفاق در حال رقم خوردن است.


بیشتر بخوانید


وی بیان کرد: جهل قوانین و ناآگاهی، نبود ایده، عدم استفاده از تجارب مراکز دیگر شهر‌ها و عدم دانش و عدم تعاملات و مراودات اجتماعی از دیگر مشکلات می‌باشد و این یکی از دغدغه‌های مدیریت شهری است.

شهردار شهرکرد تصریح کرد: جزیره‌ای عمل کردن بسیار از دستگاه‌های اجرایی زیاد است و تعاملات باید بین دستگاه‌های استان افزایش یابد.

واحدیان خاطرنشان کرد: ما در حوزه شهرداری در جبهه خط مقدم ارائه خدمات به مردم هستیم و عملیاتی و اجرایی کار می‌کنیم بنابراین باید مفاد قانونی تبدیل به یک مفاد اجرایی شود.

وی افزود: در حال حاضر بسیاری از حوزه‌های کارشناسی ما در شهرداری طبق قانون عمل می‌کنند یعنی دانش را دارند، اما باید ببینند در طبق قانون چگونه می‌توانند از راه دیگر مشکلات مردمی را رفع کنند، باید در کنار قانونمند بودن، نگاه و دید و نگرش و تعاملاتمان را گسترش دهیم، اگر یک دغدغه مسئولیت پذیری و حل مشکل مردم را داشته باشیم طبق قانون مشکل را رفع می‌کردیم.

شهردار شهرکرد گفت: نباید قانون را بشکنیم، اما می‌توانیم انعطاف دهیم و مشکل را حل کنیم و باید نارضایتی‌های مردم رفع شود و بعد سراغ مسائل دیگر برویم.

واحدیان با اشاره به برگزاری ادامه داد: دوره‌های آموزشی باید کاربردی و عملیاتی باشد و فرد شرکت کننده در دوره حس مسئولیت پذیری را در کنار مفاد قانونی داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: در نظر داریم با انعقاد تفاهم‌نامه که منجر به پژوهش می‌شود خروجی آن را شاهد باشیم و نباید فرصت را از دست دهیم و همزمان برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت اجرا شود چرا که در شهرکرد مردم آستانه صبرشان برای بسیاری از. کار‌ها تمام شده است.

واحدیان تصریح کرد: در پروژه‌ها کمربندی را شروع کردیم و تپه باباولی، بلوار فرهنگ، جاده نمایشگاه و کمربند جنوب شروع شده است و برای اجرای تقاطع‌ها مطالعات سه طرح تمام شد.

شهردار شهرکرد گفت: امسال در حوزه قیر و آسفالت، اکیپ‌های آسفالت بدون تعطیلی خدمات ارایه کردند و توزیع عادلانه انجام شده و باز هم شاهد تخلیه قیر و تولید آسفالت خواهیم بود و برنامه آسفالت تا شهریور ماه مشخص است.

وی بیان کرد: برنامه روز شهرکرد به صورت ویژه اجرا خواهد شد و حس تعلق و مسئولیت پذیری را در شهر باید مردم داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار