ضرورت ساماندهی و لایروبی تالاب انزلی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان بر لزوم ساماندهی و لایروبی تالاب‌های استان به خصوص تالاب انزلی تأکید کرد.

نشست ساماندهی و لایروبی تالاب‌های گیلان با حضور مدیرکل مدیریت بحران استانداری و مدیرکل حفاظت محیط زیست استان برگزار شد.

امیر مرادی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان در این نشست بر ساماندهی و لایروبی تالاب‌های استان به خصوص تالاب بین المللی انزلی تأکید کرد.

او افزود: قانون مدیریت بحران کشور و ظرفیت‌های اعتباری این قانون می‌تواند یکی از راه‌های پیگیری سازمان حفاظت محیط زیست گیلان برای برطرف کردن مشکلات تالاب‌های استان باشد.

حمزه عشوری، مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان هم از اقدامات و پیگیری‌های ویژه اداره کل مدیریت بحران استانداری در حوزه پیشگیری و اطفای حریق تالاب انزلی تشکر و قدردانی کرد.

او افزود: متأسفانه تالاب انزلی به دلایل مختلف وضعیت خوبی ندارد و تبعات منفی آن در صورت پیشگیری نکردن و نداشتن عزم ملی و استانی به یک بحران جدی برای اکوسیستم استان گیلان تبدیل خواهد شد.

تالاب انزلی زیستگاه گونه‌های نایاب آبزیان، پرندگان و گیاهان نایاب است که از سال ۱۳۵۴ در کنوانسیون بین المللی رامسر به ثبت رسید.

ضرورت ساماندهی و لایروبی تالاب انزلی

این تالاب بین‌المللی حالا با انواع فاضلاب‌های صنعتی، خانگی، بیمارستانی، ضایعات کشتارگاهی، سموم کشاورزی، پسماند‌ها و نخاله‌ها، گیاهان مهاجمی چون آزولا و سنبل آبی، تصرف اراضی و ساخت و ساز در حریم تالاب، آتش زدن نیزار‌ها با هدف تصرف، ورود رسوبات از رودخانه‌ها و انتقال آلودگی از دریا و کاهش میزان آب موجود، دست و پنجه نرم می‌کند.

شهرستان بندر انزلی در ۴۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.