بسته کمک تسلیحاتی جدید آمریکا برای اوکراین

آمریکا و کشور‌های اروپایی از ارسال تسلیحات بیشتر به اوکراین به منظور مقابله با روسیه خبر دادند.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) امروز (سه‌شنبه) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد یک بسته کمک نظامی جدید به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار با هدف تقویت سامانه پدافند هوایی و نیز واحد توپخانه اوکراین به این کشور اختصاص یافت. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، در بیانیه این وزارتخانه درباره ویژگی‌های این بسته نظامی جدید آمده است: «این کمک‌های نظامی جدید شامل سامانه‌های دفاع هوایی و مهمات اضافی، تجهیزات مربوط به پرتابگرها، موشک‌ها، و رادار‌های دفاع هوایی غربی است. همچنین می‌توان به گلوله‌های توپ ۱۵۵ میلی متری، خدمات تصویربرداری ماهواره‌ای تجاری و حمایت از فعالیت‌های آموزشی، حفظ و نگهداری اشاره کرد.»

این بسته کمک‌های نظامی جدید تحت «ابتکار کمک امنیتی به اوکراین» انجام می‌شود. واشنگتن پیش از اعطای این کمک‌ها از زمان آغاز جنگ اوکراین ۳۷ میلیارد دلار کمک تسلیحاتی به کی‌یف ارائه کرده بود. 

از طرف دیگر یک گروه از کشور‌های اروپایی به رهبری انگلیس، خواهان اعطای کمک‌های تسلیحاتی بیشتر به کی‌یف برای مقابله با روسیه شدند. 

این کشور‌ها می‌گویند شرکت‌های بزرگ تسلیحاتی باید موشک‌های با برد بیش از ۳۰۰ کیلومتر به اوکراین اهدا کنند تا این کشور بتواند اهداف دوربردتر را در دریا، هوا و زمین هدف قرار دهد. 

با این حال آمریکا از ترس واکنش مسکو یکی از مخالفان اصلی اعطای تسلیحات تهاجمی است که بتواند خاک روسیه را هدف قرار دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۶ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
تصمیم غرب متلاشی کردن روسیه هست . تا چه قبول افتد و چه در نظر آید
آخرین اخبار