سفیر ایران در تاجیکستان خبر داد:

حضور ۵۰ نفر از اهالی فرهنگ و ناشر از تاجیکستان در نمایشگاه کتاب امسال

محمد تقی صابری گفت: تاجیکستان به عنوان میهمان ویژه در سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی تهران شرکت خواهد کرد.

محمد تقی صابری سفیر کشورمان در تاجیکستان اظهار داشت: نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های کتاب در جهان محسوب می‌شود و این نمایشگاه فرصتی عالی در اختیار علاقه‌مندان به کتاب از کشور‌های مختلف جهان قرار می‌دهد تا با کتاب‌های جدید و انتشارات متنوع در بخش‌های گوناگون آشنا شوند.

سفیر کشورمان گفت: در سفر وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی به تاجیکستان که در آبان ماه سال گذشته و بمنظور افتتاح هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران انجام شد، به ایشان پیشنهاد دادیم تا در راستای تقویت اشتراکات فرهنگی و بمنظور آشنایی هر چه بیشتر فرهیختگان تاجیک با آثار و انتشارات جدید در حوزه کتاب، از کشور تاجیکستان به عنوان میهمان ویژه سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران دعوت بشود که این پیشنهاد را پذیرفتند.

به گفته سفیر جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان حدود ۵۰ تن از اهالی فرهنگ و ادب و چندین ناشر از کشور دوست و برادر تاجیکستان در نمایشگاه کتاب امسال حضور خواهند داشت.

صابری همچنین گفت: حضور کشور تاجیکستان به عنوان میهمان ویژه در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به واسطه تاریخ و فرهنگ و تمدن مشترک و مراودات فرهنگی بین دو کشور هم فرهنگ و هم زبان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری تاجیکستان از اهمیت زیادی برخوردار است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: خوشبختانه طی دو سه سال اخیر برنامه‌ها و اقدامات خوبی در جهت توسعه همکاری‌های فرهنگی بین ایران و تاجیکستان اجرا شده است و حضور کشور تاجیکستان به عنوان میهمان ویژه در سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب در رسانه‌ها و محافل فرهنگی هر دو کشور، با استقبال خوبی مواجه شده است و امیدواریم که این حضور سرآغازی دیگر و مرحله نوینی برای گسترش و تعمیق هر چه بیشتر روابط فرهنگی بین دو کشور هم فرهنگ و هم زبان ایران و تاجیکستان باشد.

صابری خاطر نشان کرد که قرار است غرفه کشور تاجیکستان به عنوان میهمان ویژه سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، طی مراسمی با حضور وزرای محترم فرهنگ دو کشور افتتاح بشود.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان در پایان گفت: از همه عزیرانی که امسال به نمایشگاه بین المللی کتاب تشریف می‌برند درخواست می‌کنم که حتما از غرقه کشور هم فرهنگ و هم زبان تاجیکستان نیز دیدن بفرمایند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار