ورود موتورسیکلت به پیاده راه‌های همدان ممنوع

پلیس از ورود موتورسیکلت به پیاده راه‌های همدان جلوگیری می‌کند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان گفت: به دنبال گلایه مندی شهروندان از ورود موتورسیکلت به پیاده راه بوعلی و میدان امام خمینی (ره) و نگرانی خانواده از بروز سانحه، پلیس از ورود موتورسواران متخلف به پیاده راه جلوگیری می‌کند.

سرهنگ فرخ جمالی گفت : ماهیت پیاده راه فراهم کردن زمینه پیاده روی و رفت و آمد عابران و رهگذران بدون دغدغه و نگرانی از بروز تصادف به خصوص برای کودکان و افراد مسن است.

 او اضافه کرد: تردد موتورسیکلت‌ها و حرکت‌های مارپیچ آن‌ها در بین رهگذران ضمن ایجاد ناامنی موجب نگرانی افراد برای پیاده روی در این محدوده‌ها شده و گلایه مندی‌هایی را نیز به همراه داشته است.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان ادامه داد: در این راستا با تصمیم شورای حمل و نقل و ترافیک مسدود سازی مسیر‌های اصلی و فرعی منتهی به پیاده راه در دستور کار قرار گرفت در نخستین گام مسیر‌های اصلی با ایجاد موانع فیزیکی مسدود سپس در مسیر‌های فرعی نیوجرسی و موانعی برای جلوگیری از رود موتورسیکلت به پیاده راه قرار داده شد.

 او اظهار داشت: یک هفته گذشته بیش از یک هزار و ۲۰۰ موتورسیکلت به علت تردد و توقف در پیاده راه توسط عوامل پلیس راهور شهرستان همدان اعمال قانون شدند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان بیان کرد: امسال سه مورد سانحه ناشی از برخورد موتورسیکلت با عابر در پیاده راه بوعلی رخ داده که در ۲ مورد افراد مسن و یک مورد یک کودک مجروح و به مرکز درمانی منتقل شدند.

سرهنگ جمالی افزود: قرار است با اصلاحات هندسی از موانع سه مرحله‌ای سنگی در مسیر‌های و کوچه‌های فرعی منتهی به پیاده راه استفاده کنند تا علاوه بر جلوگیری از ورود موتورسیکلت به پیاده راه، نمایی زیبا از این مسیر را به نمایش بگذارد.

او بیان کرد: به منظور ثبت جهانی هگمتانه تغییراتی در پیاده راه اکباتان قرار است رخ دهد و با جابجایی گیت پیش بینی شده در این پیاده راه، خودرو‌ها می‌توانند با استفاده از مسیر حاج فضل الله راهی بازار آهن شوند.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.