کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح مطرح کرد

شناسایی پیکر پنج شهید از شهدای گمنام مدفون در یادمان شهدای هویزه

سردار باقرزاده گفت: پیکر یک شهید اصفهانی در بین شهدای گمنام تفحص شده در یادمان شهدای هُویزه شناسایی شد.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره شناسایی پیکرهای پنج شهید از هشت شهید گمنام مدفون در یادمان شهدای هویزه گفت: شهید علا دانشمند فرزند عبدالصاحب اهل اصفهان، یکی از شهدای گمنام مدفون در این یادمان است.

سردار سیدمحمد باقرزاده افزود: چهار شهید شناسایی شده دیگر شهیدان قنبر پویان فرزند ماشاالله اهل کازرون، شهید محمدرضا سیمچی فرزند حسین اهل تهران،شهید حسین رضایی دستجردی فرزند علی اهل قزوین و شهید احمد رحیم‌پور فرزند مرتضی اهل شیراز هستند.

وی گفت: با توجه به گذشت زمان و نبود نمونه استخوانی برای شناسایی ژنتیکی شهدا، ردیف و شماره قبر این پنج شهید مشخص نیست ولی از نظر کمیته جستجوی مفقودین محرز است که پیکر این پنج شهید در بین هشت شهید گمنام مدفون در یادمان شهدای هویزه قرار دارند.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین افزود: اطلاعات موجود حاکیست که این شهدا در روزهای ۱۵ و ۱۶ دی سال ۵۹ در دشت هویزه، همراه با شهید سید حسین علم الهدی و دیگر حماسه‌سازان آن عملیات بزرگ به شهادت رسیده‌اند و یگان‌های مربوطه آنها هم مشخص است.

شهرستان هویزه در استان خوزستان و غرب اهواز قرار دارد که یادگاری‌های زیادی از تاریخ و دوران جنگ تحمیلی را در دل خود جای داده است.

هویزه در ۱۵ کیلومتری جنوب غرب سوسنگرد و ۷۲ کیلومتری غرب شهر اهواز قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.