بهره مندی سالانه ۳۰۰ هزار نفر از اقتصاد زرشک/ سنگ تریبون سازمان ملل از خراسان جنوبی است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: سالانه ۳۰۰ هزار نفر در استان زیر چتر اقتصاد زرشک قرار می‌گیرند.

اشرفی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی در حاشیه نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران گفت: ظرفیت‌های اقتصادی استان، کم نظیر و مثال زدنی است. 

او افزود: زنجیره ارزش یعنی اینکه بتوانیم زنجیره‌ای از کار‌های تولیدی را در اقتصاد مردمی ارائه دهیم.

اشرفی ادامه داد: ما توانسته ایم در خراسان جنوبی در بخش کشاورزی ۹۸ درصد زرشک دنیا را تولید کنیم.

معاون استاندار با بیان اینکه سالانه ۲۴ هزار تن زرشک در خراسان جنوبی تولید می‌کنیم، اظهار کرد: سالانه ۳۰۰ هزار نفر از جمعیت استان تحت پوشش ارزش اقتصادی زرشک قرار می‌گیرند.

او با ذکر این نکته که در تکمیل زنجیره ارزش هنوز نقصان داریم، تصریح کرد: برای بازارسازی و بازاریابی نیازمند ورود سرمایه گذار هستیم و از سرمایه گذاران دعوت می‌کنیم.

به گفته اشرفی در خراسان جنوبی، زیرساخت‌ها برای تولید نشان تجاری زرشک، زعفران و عناب فراهم است.

معاون استاندار ادامه داد: سالانه هشت هزار تن عناب در استان تولید می‌شود که در این خصوص ممتاز و بی نظیریم.

او با اشاره به تولید بهترین و باکیفیت‌ترین زعفران جهان در خراسان جنوبی، افزود: تکمیل زنجیره‌های ارزش این محصول در اولویت کارهاست.

اشرفی با اشاره به حوزه صنعت و معدن خراسان جنوبی هم گفت: بیش از ۸۰ درصد زغال‌سنگ منطقه در خراسان جنوبی تولید می‌شود، همچنین تولید کنسانتره و کک در استان انجام می‌شود، ولی هنوز در تکمیل زنجیره نیازمند سرمایه گذار هستیم.


بیشتر بخوانید


معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: برای بنتونیت تقاضای ملی داریم و می‌شود خراسان جنوبی را خانه بنتونیت کشور معرفی کرد.

او بیان کرد: هم اکنون بنتونیت خراسان جنوبی به صورت خام و پودر از استان خارج می‌شود و برای این زنجیره ارزش بستر‌ها وجود دارد.

اشرفی با اشاره به سنگ‌های گرانیت استان، گفت: سنگی که در تریبون سازمان ملل مورد استفاده قرار گرفته از معادن استان ماست، اما در فرآوری و تکمیل زنجیره ارزش هنوز نیاز به کار فراوان داریم.

به گفته معاون استاندار، وجود پنج معدن طلا در خراسان جنوبی ظرفیت خوبی است، اما فقط استحصال طلا داریم که بستری برای سرمایه گذاران وجود دارد.

او با اشاره به اینکه در استان پنج اثر جهانی ثبت شده داریم، ادامه داد: بیش از ۱۲۰ رشته صنایع دستی در خراسان جنوبی داریم لذا بستر برای تکمیل زنحیره ارزش و اقتصاد پایدار در استان وجود دارد.

اشرفی گفت: مرز ماهیرود استان بیشترین صادرات جمهوری اسلامی را به افغانستان دارد و شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند تکمیل کننده همه مؤلفه‌ها باشند لذا ما در خراسان جنوبی منتظر حضور سرمایه گذاران هستیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار