افزایش ۱۱ درصدی وقوع حوادث در اردبیل

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: پارسال در مجموع وقوع حوادث طبیعی و غیرطبیعی در این استان ۱۱ درصد افزایش داشته است.

حمید قویدل گفت: برغم افزایش وقوع حوادث طبیعی و غیرطبیعی در این استان جمعیت هلال احمر با ارائه خدمات مناسب به حادثه‌دیدگان موفق عمل کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل می گوید: نمونه بارز این خدمات حضور فعال امدادگران جمعیت هلال احمر اردبیل به عنوان اولین استان در زلزله خوی بود که در سخت‌ترین شرایط عملکرد بسیار خوب در کمک به هموطنان زلزله زده خوی انجام دادند.

او همچنین با اشاره به حضور امدادگران هلال احمر استان در امدادرسانی به آسیب‌دیدگان زلزله ترکیه، گفت: به اذعان رسانه‌ها و اهل فن امدادگران اردبیلی عملکرد موفقی در کمک به زلزله‌زدگان ترکیه داشتند ، طوری که امدادگران استان در زلزله ترکیه پنج نفر را زنده و ۱۹ جنازه را از زیر آوار خارج کردند و به بیش از ۹ هزار و ۲۵۷ نفر در جریان آواربرداری ساختمان‌های خسارت دیده از زلزله خدمات درمانی دادند.

قویدل می گوید: هلال احمر اردبیل ۲۲ کاروان سلامت به مناطق کمتر توسعه یافته و محروم استان اعزام و پزشکان عمومی و متخصص به روستاییان و نیازمندان خدمات پزشکی و درمانی ارائه کردند.

او با بیان اینکه در اجرای طرح همای رحمت سفره افطاری هم در نقاط مختلف استان پهن شد، گفت: اهالی خیر استان پارسال پنج میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال به صورت نقدی و حدود ۴۰ میلیارد ریال به صورت غیرنقدی به طرح‌های انسان‌دوستانه هلال احمر کمک کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل همچنین می گوید: پارسال ۶۰ دوره تخصصی برای هزار و ۴۸۹ نفر از نجاتگران برگزار شد و امسال ارائه برنامه‌های آموزشی تخصصی در حوزه آموزش و بازآموزی مربیان نیز مورد توجه قرار گرفته است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.