کشت گیاهان دارویی در ۳۰۰ هکتار از اراضی کهگیلویه و بویراحمد

مسئول گیاهان دارویی بنیاد علوی در کهگیلویه و بویراحمد از کشت گیاهان دارویی در ۳۰۰ هکتار از اراضی استان با حمایت بنیاد علوی خبر داد.

مصدق رضایی گفت: با حمایت بنیاد علوی و باهدف طرح ملی اشتغال حامی، حدود ۳۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد به کشت گیاهان دارویی اختصاص یافت.

او با بیان اینکه در این طرح ۳۵۹ کشاورز در ۷۸ روستا فعالیت دارند، افزود: این طرح در ۲  زمینه کشت بذری و کشت نشایی اجرا شد.

رضایی به محصولات نشایی کشت شده اشاره کرد و ادامه داد: در این مرحله محصولات مختلفی از جمله؛ چای ترش، نعنا، آویشن، رزماری، گل محمدی و بادرنجبویه کشت می‌شود.

به گفته مسئول گیاهان دارویی بنیاد علوی در کهگیلویه و بویراحمد؛ با اجرای طرح حامی زمینه اشتغالزایی بیش از ۵۰۰ نفر در شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، لنده و گچساران فراهم شد.

این مقام مسئول به حمایت‌ها و مزایای اجرای طرح حامی اشاره و اضافه کرد: در این طرح تسهیلات قرض الحسنه و نکات و آموزش‌های لازم برای کاشت، داشت و برداشت انواع گیاهان دارویی به کشاورزان ارائه می‌شود.

رضایی با اشاره به اینکه محصولات تولیدی کشاورزان توسط بنیاد علوی به صورت تضمینی خریداری خواهد شد، گفت: با توجه به استقبال خوب کشاورزان و حمایت‌هایی که صورت می‌گیرد قصد داریم سطح زیر کشت گیاهان دارویی در استان را امسال به ۲ برابر یعنی ۶۰۰ هکتار برسانیم.

فرخ عفتی، معاون شرکت توسعه تجارت و بازرگانی زرفام کیش، شرکت مسئول توسعه اشتغال و بازرگانی بنیاد علوی در بازدید از طرح گیاهان داروئی شهرستان کهگیلویه گفت: از پارسال تاکنون بیش از ۲۰ هزار شغل مستقیم در قالب اجرای طرح‌های حامی در مناطق مختلف کشور ایجاد شد.

او با بیان اینکه این تعداد شغل در قالب ۶۰ طرح حامی ایجاد شد، افزود: طرح حامی در کنار توانمند سازی و آموزش کشاورز به دنبال افزایش بازدهی و ارتقا کیفت محصولات است.

به گفته عفتی؛   با برنامه ریزی و حضور مستمر کارشناسان محصولات طرح حامی از سوی شرکت زرفام خرید تضمینی خواهد شد.

او می‌گوید: در اجرای این طرح آبیاری محصولات گیاهان دارویی از حالت سنتی خارج و به صورت صنعتی و با تکنولوژی روز دنیا انجام خواهد شد.

این مقام مسئول ادامه داد: طرح حامی هم اکنون در ۷۸ روستای مناطق محروم کهگیلویه وبویراحمد در قالب ۳۰ شبکه در حال اجرا است و با برنامه ریزی‌های انجام شده از این طرح به عنوان پایلوت در سایر نقاط کشور نیز استفاده خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار