لزوم گسترش تکواندو در سراسر کرمان

رئیس فدراسیون تکواندو گفت: کرمان ۲۳ شهرستان دارد که باید تکواندو را در گوشه گوشه این استانِ پهناور، پررنگ و پویا کرد.

هادی ساعی رئیس فدراسیون تکواندوی جمهوری اسلامی ایران در مجمع انتخاباتی رئیس هیئت تکواندوی استان کرمان که با حضور میثم پاریزی مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان، هیئت همراه و اعضای مجمع در محل هتل آسمان برگزار شد، گفت: به نوعی خودم را از خانواده کرمانی‌ها می‌دانم؛ به دلیل آنکه آخرین سال‌های زندگی قهرمانیم در خدمت مردم کرمان بودم و خاطرات بسیار خوبی را از مردم خونگرم این شهر دارم.

او از پاریزی مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان که با توجه به کسالت در این مجمع حضور یافتند، تشکر و قدردانی کرد.

ساعی ضمن تبریک به صانعی رئیس جدید هیئت، وی را از قهرمانان با اخلاق گذشته دانست و افزود: اولین مجمع تک کاندید است که شرکت می‌کنم و می‌بینم تمام اعضای مجمع به این کاندید رأی می‌دهند و دلیل آن را همدلی به وجود آمده در استان می‌دانم و امیدواریم این همدلی در آینده سبب پشرفت، رشد و ارتقای تکواندو شود.

او خطاب به حاضران در مجمع تأکید کرد: باید دست به دست هم دهید تا تکواندو در این استان به جایگاه اصلی خودش برسد.

ساعی با اعلام اینکه تکواندوی استان کرمان پتانسیل بسیار بالایی دارد، تصریح کرد: نباید تمام تمرکز هیئت تکواندو استان کرمان فقط روی تیم تکواندوی مس کرمان باشد؛ در حالیکه استان کرمان ۲۳ شهرستان دارد و می‌توان در گوشه گوشه این استان با توجه به منابع و بنگاه‌های اقتصادی بزرگی که وجود دارد تکواندو را گسترش داد و این رشته ورزشی را در شهرستان‌ها پررنگ و پویا کرد.

او از شرکت ۷ رئیس هیئت تکواندو در این مجمع انتقاد کرد و افزود: می‌بایست امروز از ۲۳ شهرستان استان، حداقل ۱۵ رئیس هیئت در این مجمع حضور داشته باشند و شاید تمرکز هیئت تکواندو در سال‌های گذشته به باشگاه مس و تیم تکواندو یکی از دلایل کم توجهی به سایر شهرستان‌ها بوده است.

رئیس فدراسیون تکواندو از صانعی رئیس جدید هیئت خواست، این مشکل رفع شود و از این پس تمام استان را درگیر تکواندو کند.

ساعی تصریح کرد: باید لیگ تکواندوی استان را راه اندازی کنید و این لیگ را به شهرستان‌ها هم بفرستید تا شهرستان‌ها هم در این زمینه پویا شوند.

او بیان داشت: اگر چه اینجا مرکز استان است و تکواندو فعالیت‌های خاص خودش را دارد؛ اما لازم است این رشته ورزشی در سراسر استان فعال شود.

رئیس فدراسیون تکواندوی جمهوری اسلامی ایران گفت: برای بالا بردن سطح فنی تکواندو هر کمکی که از دستمان بربیاید، فدراسیون با تمام وجود حمایت می‌کند. 

ساعی با اشاره به اینکه در بعضی شهرستان‌ها در بحث مربی فقیر هستیم، افزود: ما حاضریم در این زمینه کمک کنیم.

او سن مربیگری در تکواندو را ۲۳ سال دانست و تصریح کرد: تصمیم داریم این سن را برای مناطق محروم پایین بیاوریم که این سن در مناطق محروم ۲۱ سال است، اما یکی از شرایط آن این است که این مربی فقط در همان منطقه محروم فعالیت کند.

ساعی بیان داشت: اگر در جایی کمبود مربی دارید اعلام کنید تا شرایط حضورش در کلاس‌های مربیگری فراهم شود.

او ابراز امیدواری کرد، با حمایت و همدلی همه، تکواندوی کرمان بتواند به جایگاه اصلیش برسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.