کمک بیش از ۱۵۹ میلیارد ریالی هلال احمر کردستان به اقشار مختلف

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان گفت: سال گذشته حوزه داوطلبان این جمعیت ، بیش از ۱۵۹ میلیارد و ۲۹۸ میلیون ریال به صورت نقدی و غیر نقدی به اقشار مختلف کمک کرد.

دکتر پیام جلالی اظهار داشت: طی سال گذشته، بیش از ۱۵۹ میلیارد و ۲۹۸ میلیون ریال در طرح‌ها و برنامه‌های مختلف در این حوزه هزینه و به صورت نقدی و غیر نقدی کمک شد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر کردستان افزود: در این مدت، با اعزام کاروان‌های سلامت به روستا‌های کم برخوردار، خدمات درمانی، بهداشتی، توزیع دارو و آموزش‌های امدادی به صورت رایگان ارائه گردید.

او با اشاره به مشارکت جوانان این  جمعیت عنوان کرد: در سال گذشته در استان، ۳۷ پروژه محرومیت‌زدا و فعالیت‌های داوطلبی اجرا شد و همچنین با برپایی چادر و ایستگاه‌های سلامت، ایستگاه‌های جمع آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی، طرح نیابت، حامیان سلامت و کرامت و برپایی سفره‌های مهربانی برای نیازمندان خدمات ارزشمندی صورت گرفته است.

جلالی در ادامه اشاره کرد: در طرح‌های فرشتگان رحمت، همای رحمت، ارمغان مهر و کاروان‌های سلامت دو هزار بسته معیشتی در بین نیازمندان استان توزیع شد.

او اضافه کرد: در سال گذشته توسط داوطلبان جمعیت هلال احمر کردستان ۷۹۷ واحد خون جهت کمک به بیماران اهدا شده است.

 جلالی، تعداد خانه‌های هلال موجود در استان را ۱۱۲ مورد برشمرد و گفت: در خانه‌های هلال ۸۰ دوره آموزشی امداد و کمک‌های اولیه و پایه داوطلبی برای ۶۹ هزار و ۴۷۸ نفر و ۳۰ دوره آموزش‌های متفرقه برای بیش از یک هزار نفر برگزار شده است.

او تعداد کل بانک امانات تجهیزات پزشکی را ۱۱ مورد برشمرد و بیان داشت: از ابتدای راه‌اندازی بانک‌های امانات تجهیزات پزشکی تاکنون خدمات خوبی به جامعه هدف ارائه شده و توسط خیرین با اهدای اقلام اهدایی این امکان وجود دارد که بیماران نیازمند بتوانند از تجهیزات پزشکی جمعیت هلال احمر استفاده نمایند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.