۱۵ بیمار مبتلا به کرونا در فارس تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند

۱۵ بیمار مبتلا به کرونا در فارس به علت وخامت شرایط جسمی، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون، ۲ میلیون و ۲۷۶ هزار و ۸۸۱ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۶۶۴ هزار و ۵۴۷ بیمار مثبت شناسایی شده است.

از مجموع تست‌های انجام شده از ابتدای شیوع تاکنون، یک میلیون و ۸۴۴ هزار و ۵۵۸ تست تشخیصی مولکولی بوده که ۵۳۵ هزار و ۱۰۰ مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون ۴۳۲ هزار و ۳۲۳ مورد تست سریع انجام شده و ۱۲۹ هزار و ۴۴۷ بیمار مثبت شناسایی شده است.

هم اکنون ۱۲۳ بیمار مثبت و مشکوک دارای علائم در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، ۱۵ بیمار به علت وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

همچنین مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون، به ۸ هزار و ۲۰۳ نفر رسیده است.

از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۶۵۶ هزار و ۲۶۱ هم استانی مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب ۴ دُز، به ۸ میلیون و ۲۹۰ هزار و ۶۹۳ دُز رسیده که از این تعداد ۳ میلیون و ۴۳۵ هزار و ۴۷۷ دُز نوبت اول، ۳ میلیون و ۱۴۲ هزار و ۴۶۶ دُز نوبت دوم، یک میلیون و ۵۷۶ هزار و ۲۷۹ دُز نوبت سوم و ۱۳۶ هزار و ۴۷۱ دُز یادآور واکسن بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار