مدیریت مهمترین رکن در نظام سلامت است

وزیر بهداشت و درمان گفت: در حال حاضر ۹۹درصد نیازهای داخلی در حوزه سلامت را خودمان تهیه می کنیم و حدود ۴۰درصد تجهیزات مورد نیاز کشور در داخل تولید می شود.

بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت در افتتاحیه بیست و ششمین نشست کارشناسان ارشد کشورهای گروه ۵ گفت: حفظ و ارتقاء سلامت ناحیه ای نبوده و در بیماری کرونا ثابت شد که بیماری فراگیر است.

او افزود: سلامت باید در تمام کشورها ایجاد شود و این کار با همکاری کشورها امکان پذیر است. 

به گفته وی همکاری بین کشورها یک ضرورت تاریخی است و باعث ارتقاء شاخص های سلامت خواهد شد. وقتی که اروپا را بدون مرز می شناسند باید در منطقه خاورمیانه نیز به این وضعیت برسیم و دانشمندان و دانشجویان به راحتی به کشورهای منطقه سفر کنند. 

او افزود:  سلامت باعث وحدت و همکاری بیشتر کشورها می شود و سبب مراوده های تجاری نیز خواهد شد. همکاری در زمینه نیاز دارویی و تجهیزات پزشکی کشورها ضرورت دارد. 

عین اللهی بیان کرد: در حال حاضر ۹۹درصد نیازهای داخلی در زمینه سلامت  را خودمان تهیه می کنیم و حدود ۴۰درصد تجهیزات مورد نیاز کشور در داخل تولید می شود.مدیریت صحیح در نظام سلامت مهم است ومدیریت مهمترین رکن در نظام سلامت است و در گروه جی پنج نیازمند یک سیستم مدیریت صحیح هستیم.

او ادامه داد: بیماری های واگیردار یکی از مشکلات منطقه است و موضوع مدیریت این بیماری است. در کشورهای پیشرفته مرگ و میری در زمینه بیماری های واگیردار ندارند اما متاسفانه در منطقه شاهد فوت ناشی از بیماری های واگیردار و تحمیل هزینه های زیاد هستیم. 

عین اللهی گفت: ایران در زمینه ارتقاء سلامت و مقابله با بیماری های واگیردار آماده هرگونه همکاری و تعامل است. امیدواریم یک برنامه مشترک را در این زمینه تدوین کنیم. 
او افزود: در حال حاضر بیست و ششمین جلسه گروه جی پنج تشکیل شده و در جلسه های قبل نتایج خوبی کسب شده است. الان ۶۶ دانشگاه علوم پزشکی در کشور داریم و آماده همکاری در حوزه سلامت با سایر کشورها هستیم.

راه اندازی شعبه دانشگاه علوم پزشکی در کشورهای مختلف

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت در جمع خبرنگاران گفت: در حال حاضر ۱۱۰۰شرکت دانش بنیان در کشور و ۳۷۰ شرکت در این دولت راه اندازی شده است.

به گفته او  همکاری خوبی در زمینه صادرات،واردات،پژوهش و دانش بنیان خواهیم داشت.

وزیر بهداشت افزود: به دلیل داشتن استادان کارامد و توانمند در کشورهای مختلف دانشگاه راه اندازی می شود که هزینه آن بر عهده کشورها بوده و نیروی انسانی اش را تامین خواهیم کرد.

عین اللهی  گفت: در کربلا یک شعبه دانشگاه علوم پزشکی راه اندازی می شود که هزینه ساخت آن توسط کشور مبدا پرداخت و ایران نیروی انسانی آن دانشگاه را تامین می کند.

برچسب ها: تولید دارو ، کرونا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار