ثبت نام بیش از پنج هزار نفر در چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه پیش بینی کرد، امسال بیش از پنج هزار نفر در استان برای شرکت در مرحله شهرستانی چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ثبت‌نام کنند.

ساحل سهیلی رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با اشاره به آغاز ثبت‌نام مرحله شهرستانی چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن در کرمانشاه از امروز (۱۶ اردیبهشت)، گفت : این مسابقات در چهار بخش آوایی، گروهی، معارفی عمومی و معارفی تخصصی برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به جزئیات برگزاری این مسابقات، گفت: بخش آوایی انفرادی مسابقات شامل رشته‌های حفظ ۳۰ جزء، ۲۰ جزء، ۱۰ جزء و پنج جزء، قرائت، ترتیل، اذان و دعاخوانی و بخش گروهی هم شامل رشته مدیحه‌سرایی و همخوانی قرآن کریم است.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه افزود: بخش معارفی عمومی هم شامل رشته ترجمه سوره‌های یاسین و الرحمن و بخش معارفی تخصصی نیز شامل رشته‌های معارف قرآن کریم، معارف نهج‌البلاغه و معارف صحیفه سجادیه است.

سهیلی اضافه کرد: متقاضیان تا ۱۵ خرداد فرصت دارند با مراجعه به درگاه اینترنتی www.quraniran.ir نسبت به ثبت نام برای شرکت در مسابقات اقدام کنند.

سهیلی یادآور شد: متقاضیان می‌توانند به‌طور هم‌زمان نسبت به ثبت‌نام در یکی از رشته‌های انفرادی آوای (قرائت، تحقیق و ترتیل، تمام رشته‌های حفظ، اذان و دعاخوانی) و یک رشته گروهی (مدیحه‌سرایی و همخوانی قرآن کریم) اقدام کنند.

سهیلی گفت: مرحله شهرستانی این مسابقات تیرماه امسال در استان برگزار خواهد شد.

وی با دعوت از جامعه قرآنی استان برای شرکت در این مسابقات، افزود: پیش‌بینی می‌شود بیش از پنج هزار نفر برای شرکت در این مسابقات ثبت نام کنند.

سهیلی افزود: سال گذشته پنج هزار نفر شامل سه هزار نفر خانم و دو هزار نفر آقا برای شرکت در مرحله شهرستانی چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در استان ثبت نام کرده بودند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.