اولین شرکت صنعت نیشکر، تابستان وارد بورس می‌شود

مدیرعامل یک شرکت تولیدکننده نیشکر گفت: شرکت در مرحله قیمت‌گذاری در بازار سرمایه است و پیش‌بینی می‌شود در اواخر تابستان فرآیند آن انجام شود. این عرضه، اولین عرضه صنعت نیشکری در بورس خواهد بود.

آقای ناصری مدیرعامل یک شرکت تولیدکننده نیشکر گفت: شرکت ما در مرحله قیمت‌گذاری در بازار سرمایه است و پیش‌بینی می‌شود در اواخر تابستان فرآیند آن انجام شود. این عرضه، اولین عرضه صنعت نیشکری در بازار سرمایه خواهد بود و همچنین بزرگترین عرضه اولیه بازار سرمایه از لحاظ ارزش‌گذاری نیز محسوب می‌شود.

او افزود: ۴۵ درصد شکر، ۸۰ درصد الکل طبی، ۱۰۰ درصد شکر دارویی (شیرین کننده دارو) در بازار را ما تولید می‌کنیم. علاوه بر این، خوراک دام و یخ خشک را هم در خط تولید خود داریم که همه این موارد از نیشکر که یک گیاه جادویی فاقد دوریختنی است فرآوری می‌شود.

به گفته این مدیرعامل، شرکت در سال ۹۸ زیان حدود ۶۰۰ میلیارد تومانی را تجربه می‌کرد که با رونق تولید، در ۳۰ آذر سال ۹۹ توانستیم از زیان خارج شویم و شرکت با یک هزار میلیارد تومان سودده شد. در سال ۱۴۰۰ به سوددهی ۳ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومانی رسیدیم و در سال ۱۴۰۱ نیز با وجود خشکسالی شدید، سود ۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومانی محقق شد.

او با اشاره به ورود شرکت به بازار سرمایه و عرضه اولیه شدن در آینده گفت: پیش‌بینی این است بالای ۵ هزار میلیارد تومان سوددهی داشته باشیم و شرکت در بازار دوم فرابورس حضور پیدا خواهد کرد.

به گفته او، مصرف شکر کشور ۲.۲ میلیون تن است که اگر تولیدات محقق نشود با واردات نیاز لازم کشور پوشش داده می‌شود. از نظر اقتصادی تولید شکر از نیشکر نسبت به چغندر قند، ارزش افزوده بسیار بیشتری دارد و یکی از مشکلات صنعت بحث قطعی برق است که برای آن اقداماتی انجام داده‌ایم.

او در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص افزایش شفافیت صورت‌های مالی با حضور در بازار سرمایه گفت: اگر شفافیت وجود نداشته باشد صاحبان سهام ناراضی خواهند شد و مدیریت زیر سوال خواهد رفت؛ از نظر مالی سیستم‌های لازم را مستقر کردیم تا تمام فعالیت‌ها شفاف باشد.

ناصری در رابطه با اینکه آیا با بورسی شدن و انتشار اطلاعات در سامانه کدال میزان شفافیت افزایش پیدا می‌کند؟ بیان کرد: بله. بورس همه اطلاعات را شفاف می‌خواهد اگر اطلاعات شفاف نباشد پذیرشی در بازار سرمایه صورت نمی‌گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار