محافظه‌کاران انگلیس در سراشیبی سقوط

نتایج نه چندان مطلوب انتخابات محلی برای حزب سوناک

محافظه‌کاران انگلیس به ریاست ریشی سوناک، نخست وزیر این کشور، امروز (جمعه) با نتایج نه چندان جالب انتخابات محلی مواجه شدند. 

رأی دهندگان انگلیسی پس از یک سال رسوایی‌های سیاسی، تورم فزاینده و عدم رشد اقتصادی، حزب محافظه‌کار که در حال حاضر حزب حاکم محسوب می‌شود را مجازات کردند.

به گزارش رویترز، فعلا شمارش یک چهارم از ۸ هزار کرسی شورای محلی به پایان رسیده است. نتایج اولیه نشان می‌دهد که محافظه کاران ۲۱۸ کرسی را از دست داده و در مقابل حزب مخالف کارگر ۱۱۸ کرسی و لیبرال دموکرات‌ها ۵۷ کرسی به دست آوردند. شایان ذکر است که این نتایج اکثریت پارلمان را تحت تاثیر قرار نخواهد داد.

حزب کارگر در بیانیه‌ای اعلام کرد که بر اساس نتایج انتخابات محلی، در مسیر پیروزی در انتخابات عمومی سال آینده قرار دارد.

نتایج انتخابات محلی در انگلستان بزرگترین و احتمالاً آخرین آزمون احساسات رأی‌دهندگان قبل از انتخابات عمومی خواهد بود که انتظار می‌رود سال آینده برگزار شود. سوناک به خبرنگاران گفت که نتایج تا کنون نشان می‌دهد مردم انتظار دارند حزب حاکم به اولویت‌های خود عمل کند، اما هنوز برای اعلام نتایج کلی و نتیجه گیری قطعی زود است.

بدترین پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که حزب محافظه‌کار به رهبری سوناک هزار کرسی از دست دهد. سوناک از زمان نخست وزیری در میانه هرج و مرج اقتصادی و اعتصابات ماه‌های اخیر، تلاش کرده تا اعتبار محافظه کاران را بازگرداند.

محافظه‌کاران انگلیس در سال گذشته سه بار نخست‌وزیر را تغییر دادند. ابتدا بوریس جانسون به دلیل برگزاری مهمانی در ساختمان‌های دولتی و در زمان قرنطینه کرونا برکنار شد و پس از آن، لیز تراس به دنبال طرح جنجالی اقتصادی برای کاهش مالیات ثروتمندان جایگاه خود را به عنوان نخست وزیر از دست داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار