فرماندار سرباز:

زیرساخت‌های مخابراتی در مسیرهای روستایی این شهرستان فرسوده است

فرماندار سرباز گفت: زیرساخت‌های ارتباطی در مسیرهای روستایی این شهرستان فرسوده و مشکلات باطری در دکل‌های مخابرات و نبود سیستم‌های خنک کننده سبب شده که بیشتر مواقع ارتباط تلفنی در منطقه قطع باشد.

فرامرز دانش اظهارداشت: اقدامات خوبی طی سه سال اخیر در سرباز در حوزه ارتباطات و فناوری انجام شده و از این منظر در طی این سه سال شاهد ارتقای شاخص اینترنت بوده‌ایم ولی مشکلاتی نیز موجود است که امیدواریم با همت مسوولان مربوطه مرتفع شود.

وی افزود: مشکلات آنتن دهی در جاده‌های مواصلاتی سرباز از عمده‌ترین مشکلات است، با توجه به اینکه سرباز از کوهستانی ترین و روستایی ترین شهرستان‌های کشور با ۲ درصد جمعیت شهری هست بنابراین از لحاظ فناوری نیازمند جهش در این زمینه است.

فرماندار سرباز گفت: در حوزه ارتباطات و فناوری، مردم در روستاها با مشکلات فراوانی دسته و پنجه نرم می‌کنند و تداوم این وضعیت به هیچ عنوان زیبنده نیست.

وی مهمترین مشکلات را عدم کیفیت آنتن‌دهی در جاده‌های مواصلاتی و همچنین بخش عمده‌ای از روستاها، مشکلات مربوط به ایرانسل و رایتل، خرابی سیم‌های هوایی، اختلالات ارتباطی، اینترنت روستاها، ارتباطات نامطلوب در مسیرهای گردشگری از جمله بخش کیشکور، جژان تا پیردان است.

دانش تصریح کرد: در سفرهای مختلف مسوولان مشکلات عنوان شده و مردم انتظار دارند تمام روستاهای شهرستان سرباز از تلفن و اینترنت پایدار بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: ۸۹ هزار نفر از جمعیت حدود ۱۰۰ هزار نفری شهرستان سرباز در روستاها سکونت دارند و ارائه خدمات مطلوب به این مردم از ضرورت‌های مهم است.

شهرستان سرباز با وسعت ۶ هزار و ۳۵۰ کیلومتر مربع در ۴۳۵ کیلومتری زاهدان مرکز سیستان وبلوچستان واقع شده است.

شهرستان‌های سرباز ۲۰ اسفند ۹۸ تاسیس شده و دارای چهار بخش شامل مرکزی، مینان، کیشکور و نسکند است که پرآب ترین و طویل ترین رودخانه استان را دارد.

 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار