بیش از ۳ میلیون خوزستانی زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند

مدیر کل تامین اجتماعی خوزستان تعداد افراد زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی را ۳ میلیون و ۱۶۳ هزار نفر و حدود ۶۳ درصد جمعیت استان اعلام کرد.

عبدالله روشنی گفت: اداره کل تامین اجتماعی خوزستان یکی از ۱۲ اداره کل تیپ یک کشور محسوب می‌شود که در استان ۳۶ شعبه دائم، ۳ شعبه اقماری و ۱۹ کارگزاری فعال هستند و به جامعه زیر پوشش خدمت رسانی می‌کنند. 

او می‌گوید: حدود ۹۳۰ هزار نفر بیمه شدگان اصلی تامین اجتماعی هستند که با افراد زیر پوشش و خانواده هایشان، ۳ میلیون و ۱۳۶ هزار نفر و حدود ۶۳ درصد از جمعیت استان را در بر می‌گیرد و از خدمات این اداره کل بهره می‌برند.

آقای روشنی تعداد بیمه شدگان اجباری و به عبارتی دیگر، کارگران زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی خوزستان را بیش از ۷۳۵ هزار نفر اعلام کرد.

به گفته او ۲۵ هزار و ۵۶۱ نفر بیمه شدگان اختیاری، بیش از ۷۳ هزار نفر حرفه‌ها و مشاغل آزاد، رانندگان و سایر بیمه شدگان نیز زیر پوشش این بیمه قرار دارند.

مدیر کل تامین اجتماعی خوزستان گفت: همه بیمه شدگان از روز اول بیمه شدن و اشتغال به کار و حتی درصورت پرداخت نشدن حق بیمه، مورد حمایت‌های سازمان تامین اجتماعی قرار می‌گیرند، برای مثال: درصورتیکه فردی در روز اول کاری دچار حادثه مشمول حوادث ناشی از کار شود و بازرسان آن را تایید کنند، فرد بیمه شده می‌تواند از خدمات سازمان استفاده کند، همچنین اگر منجر به فوت بیمه شده شود، خانواده فرد و افراد زیر پوشش به صورت مادام العمر از خدمات تامین اجتماعی بهره‌مند هستند.

به گفته او کمک‌های کوتاه مدت شامل؛ جبران دستمزد روز‌های بیماری، جبران دستمزد روز‌های بارداری بانوان شاغل، کمک هزینه ازدواج، کمک هزینه کفن و دفن، کمک هزینه سفر به منظور درمان در سایر شهر‌ها و استان‌ها کشور برای بیمار و همراه بیمار، مقرره بیکاری و همچنین کمک هزینه اروتز و پروتز که طیف گسترده‌ای دارد، می‌شود.

این مقام مسئول مستمری بازنشستگی، مستمری از کارافتادگی، مستمری بازماندگان و جبران نقص مقطوع که در حوزه حوادث ناشی از کار اتفاق می‌افتد را کمک‌های بلندمدت اداره کل تامین اجتماعی خوزستان بیان کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.