خرید واگن مورد نیاز مترو مشهد مورد توجه مدیریت شهری باشد

 رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: خرید واگن ویژه ناوگان قطارشهری به خصوص ناوگان مورد نیاز خط یکم این کلانشهر باید مورد توجه شهردار باشد.

حسن موحدیان  رئیس شورای اسلامی شهر مشهد  در هفتاد و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد گفت:  تکمیل خط سوم و راه اندازی بخش نخست آن از میدان شهدا تا پایانه مسافربری مشهد نیز مورد تاکید شورای شهر است و باید هر چه سریعتر عملیاتی شود.

او  با اشاره به پشت سر گذراندن روز شوراها، افزود: شورا‌ها مردمی‌ترین ساختار در نظام جمهوری اسلامی است و در مقابل اعتماد و آرای مردم باید پاسخگو باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد  ادامه داد:  البته در ساختار نوپای شورایی در کشور مشکلاتی نیز وجود دارد که باید رفع شود.

تذکر به رئیس شورا

در ادامه این جلسه یکی از اعضای شورای شهر به مصاحبه رییس شورای شهر در خصوص احساسی خواندن تصمیم شورای شهر برای کاهش نرخ حمل و نقل عمومی اعتراض کرد و تذکر داد.

مجید دبیریان افزود: شورای شهر در هفته‌های اخیر مصوبه ارزشمندی مبنی بر کاهش نرخ حمل و نقل عمومی داشت که رییس شورا در مصاحبه‌ای این اقدام را احساسی خواند.

او  افزود: تصمیمات شورا براساس منطق و عقلانیت است، اعضای شورا احساسی تصمیم نمی‌گیرند، اما احساس مردم را درک می‌کنند.

 بهای خدمات سازمان‌های اتوبوسرانی و قطارشهری مشهد از ۱۴ فرودین امسال طبق مصوبه شورای شهر مشهد افزایش یافت و طبق بودجه ۴۰۰ هزار میلیارد ریالی سال ۱۴۰۲ شهرداری مشهد، افزایش نرخ خدمات ناوگان حمل و نقل عمومی در بخش‌های مترو و اتوبوسرانی اجرایی شد.

طبق مصوبه شورای اسلامی شهر مشهد، بهای خدمات در خطوط روزانه اتوبوسرانی شهری از هزار تومان به هزار و ۵۰۰ تومان و خدمات مترو از هزار و ۲۰۰ تومان به هزار و ۵۰۰ تومان افزایش یافته بود.

این افزایش ناگهانی حدود ۴۰ تا ۵۰ درصدی، به نوعی شهروندان را دچار شوک کرد، این ناخرسندی از طریق گزارش‌های مردمی و رسانه‌ای به گوش اعضای شورای شهر مشهد رسید و از آنجا که طبق گفته برخی اعضای شورا، این اقدام با شعار سال و مهار تورم همخوانی نداشت، تصمیم بر اصلاح این مصوبه گرفتند.

از این رو در هفتاد و هفتمین نشست شورای اسلامی شهر مشهد، مصوبه افزایش بهای ناوگان حمل و نقل عمومی بررسی و اصلاح شد.

بر این اساس نرخ بلیت خطوط روزانه اتوبوسرانی و همچنین بلیت قطار شهری از مبلغ هزار و ۵۰۰ تومان به هزار و ۲۰۰ تومان کاهش یافت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار