قانون جدید دولت انگلیس ضد آزادی بیان

حامیان برقراری نظام جمهوری در انگلیس اعلام کردند بزرگترین تظاهرات ضد سلطنتی را همزمان با برگزاری مراسم تاجگذاری برگزار خواهند کرد.

همزمان با تصویب قانون جدید دولت انگلیس با عنوان "نظم عمومی" یا "منع اختلال" که از جانب منتقدان قانون ضد تظاهرات توصیف شده، واکنش‌ها به تصویب آن آغاز شده است.

این لایحه ی دولت که در آستانه برگزاری مراسم تشریفاتی تاجگذاری چارلز سوم شاه جدید انگلیس و وارث تاج و تخت ملکه الیزابت دوم، با قید فوریت به تصویب رسید و از امروز اجرایی شد در همان آغاز مخالفت‌ها را آشکار کرده است.

حامیان برقراری نظام جمهوری به جای سلطنت که اعلام کردند بزرگترین تظاهرات ضد سلطنتی را همزمان با برگزاری مراسم تاجگذاری شاه چارلز در این کشور برگزاری خواهند کرد این قانون را ضد تظاهرات و مغایر با اصول آزادی بیان دانستند.

تام توگندات، وزیر امنیت انگلیس پس از تصویب و اجرای این قانون گفته اعتراض علیه تاجگذاری مادامیکه مزاحمتی ایجاد نکند؛ مجاز است.

اما هواداران نظام جمهوری این قانون را ارعاب آمیز و تهدیدی علیه معترضان توصیف و در عین حال تصریح کردند بزرگترین تظاهرات ضد نظام سلطنتی را همزمان با برگزاری مراسم تاجگذاری انجام می دهند.

آنها می گویند تاکنون هزار و هفتصد نفر برای حضور در تظاهرات ضد سلطنتی که قرار است شنبه و همزمان با مراسم تاجگذاری شاه چارلز سوم در اطراف مجسمه چارلز اول که در سال ۱۶۴۹ سر بریده شد، جمع شوند و پلاکاردهای زردی در دست بگیرند که روی آن نوشته شده است "تو پادشاه من نیستی".

هواداران نظام جمهوری در انگلیس می گویند این پذیرفته نیست که در سال ۲۰۲۳ میلادی مردم در تعیین عالی ترین مقام سیاسی این کشور به طور مستقیم یا غیرمستقیم نقشی نداشته باشند و صرفا به علت به دنیا آمدن فردی در یک خاندان سلطنتی و به صورت موروثی عالی ترین مقام این کشور شود.

رئیس تشکل حامی نظام جمهوری در انگلیس با اشاره به دریافت نامه پلیس گفت پلیس نامه‌ای "ارعاب آمیز" برای آنها ارسال کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۱ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
چقدر جواهرات وطلا دراطرافش هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۸ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
رو باه پیر استعمارگر خدا به ظلم خودشون گرفتارشون کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۰ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
واقعا وقتش رسیده که کشورهای مستعمره روباه ی مکار
از زیر سلطه انگلیس خبیث رهایی یابند
مثل کانادا .استرالیا .نیوزلند و مابقی
درصد بالایی از مالیات کشورهای مستعمره انگلیس شیطان رجیم به جیب شون میرود
سلطان بازی .فقط بدرد فیلم طنز و کمدی باشه و بس
آخرین اخبار