باید شرایط برای برگزاری هرچه بهتر آزمون نهایی دانش آموزان فراهم شود

معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت گفت: انتظار بر این است با همکاری سایر دستگاه‌ها شرایط برای برگزاری هرچه بهتر آزمون نهایی دانش آموزان فراهم شود.

حجت الاسلام علی لطیفی امروز به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم در نشست با مدیران آموزش و پرورش خوزستان در محل این اداره کل در اهواز گفت: آزمون پایان سال اهمیت زیادی دارد و دانش آموزان باید در شرایط بسیار مناسب در این آزمون شرکت کنند.

او ادامه داد: با توجه به تعداد بالای دانش آموزان در استان خوزستان و پراکندگی نواحی آموزشی استان، آموزش و پرورش به تنهایی نمی‌تواند در این کار ورود کند و باید سایر دستگاه‌ها نیز کمک کنند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر تامین امنیت حوزه‌های امتحانی گفت: این آزمون برای دانش آموزان و خانواده‌ها بسیار مهم است و باید در بهترین شرایط برگزار شود؛ تکلیفی که بر عهده آموزش و پرورش گذاشته شده گویای اهمیت این دستگاه است.

حجت الاسلام لطیفی افزود: نقش آموزش و پرورش در مسیر پیشرفت کشور بسیار چشمگیر است و متاسفانه هنوز نگاه‌ها به این جایگاه بزرگ آموزش و پرورش به طور شایسته نیست.

او می‌گوید: کسانی که مسئولیت دارند باید وظایف خود را به خوبی انجام دهند تا شاهد رشد و تعالی هرچه بیشتر آموزش و پرورش باشیم؛ اگر بخواهیم اهمیت آموزش و پرورش را در عمل نشان دهیم باید وظایف این دستگاه را بهترین شکل انجام دهیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه تعداد وتنوع فرهنگی دانش آموزان در خوزستان بالا است و از این جهت استان خاصی است، افزود: برخی مشکلات در حوزه آموزش و پرورش نباید بر نحوه عملکرد این دستگاه اثر بگذارد.

 با تاکید بر جذب نیرو‌های کارآمد در این وزارتخانه بیان کرد: آزمون استخدامی برای جذب نیرو از سوی آموزش و پرورش برگزار شد و لازم است از ابزار‌های مختلف استفاده شود تا نیروی کیفی را جذب این وزارتخانه کنیم.

حجت الاسلام لطیفی به مناسبت بزرگداشت هفته معلم (۱۲ تا ۱۸ اردیبهشت ماه) به خوزستان سفر کرده است.

جمعیت جامعه فرهنگی خوزستان ۷۰ هزار نفر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.