حسام محمودی، ستاره‌ای که زود خاموش شد

در این گزارش بخشی از کارنامه هنری مرحوم حسام محمودی و واکنش هنرمندان به درگذشت این بازیگر جوان سینما و تلویزیون آمده است.

حسام محمودی، بازیگر جوان سینما و تلویزیون متولد یکم فروردین ۱۳۶۵ بود که در ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ بر اثر ایست قلبی در گذشت. محمودی سال‌ها  در تئاتر کار کرد اما کارش در سینما را در سال ۱۳۹۱ آغاز کرد.

 مرحوم محمودی، بازیگر سینما و دانش‌آموخته رشته حقوق قضایی و فوق لیسانس کارگردانی تئاتر از دانشگاه تربیت مدرس بود که در فیلم‌های مختلف سینمایی، تلویزیونی و نمایش خانگی ایفای نقش کرده بود.

حسام محمودی با ایفای نقش در فیلم «گرگ و میش» به شهرت رسید

محمودی نخستین بار با سریال «گاهی به پشت سر نگاه کن» بازیگری را شروع کرد و با مجموعه «گرگ و میش» همایون اسعدیان به شهرت رسید.

این هنرمند جوان از سال ۱۳۹۱ تا ۱۴۰۱ در فیلم‌های سینمایی همچون «غریب»، «عطر آلود»، «رمانتیسم عماد و طوبا»، «اگزما»، «آستیگمات»، «سایه فیل»، «معبر»، «مرگ ماهی»، «سپید به رنگ مروارید»، «امروز»، «حق سکوت»، «مردن به وقت شهریور»، «شب بیرون» و «خسته نباشید!» بازی کرد.

همچنین فعالیت تلویزیونی حسام محمودی در سریال‌های «لحظهٔ گرگ و میش»، «با خانمان» و  «نوار زرد ۲»  باعث محبوبیت او در میان دوستداران فیلم و سریال شد.

فیلم «عطرآلود» کاری از هادی مقدم‌دوست در کنار فیلم سینمایی «غریب» که این روز‌ها بر روی پرده سینما در حال اکران است از آخرین آثار این بازیگر در جشنواره فیلم  فجر سال گذشته هستند.

محمودی در سن ۳۷ سالی درگذشت

حسام محمودی سرانجام در سن ۳۷ سالی و در شامگاه ۱۲ اردیبهشت‌ ماه ۱۴۰۲ بر اثر ایست قلبی در منزلش از دنیا رفت و طبق اعلام مازیار میری کارگردان کشورمان، قرار است مراسم تشییع پیکر او از ساعت ۱۰:۳۰ جمعه ۱۵ اردیبهشت‌ماه از مقابل حوزه هنری برگزار شود و پیکر این بازیگر جوان در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) به خاک سپرده خواهد شد.

گروه‌های نمایشی اجرا‌های خود را به «حسام محمودی» تقدیم کردند

هم‌زمان با درگذشت نابهنگام حسام محمودی از بازیگران شناخته شده تئاتر، سینما و تلویزیون، هنرمندان و گروه‌های نمایشی که آثارشان در تالار‌های مجموعه تئاتر شهر روی صحنه است، چهارشنبه سیزدهم اردیبهشت، اجرا‌های خود را به این بازیگر فقید کشورمان تقدیم کردند.

محمدرضا مالکی، کارگردان نمایش «لانگ شات» در تالار سایه، شهروز دل‌افکار به نمایندگی از گروه اجرای نمایش «مکبث زار» در تالار اصلی، ایرج افشاری‌اصل کارگردان نمایش «مردمان خشمگین» در تالار چهارسو، فریدون ولایی کارگردان نمایش «اپرای شیپور» در تالار چهارسو و امیر امیری کارگردان نمایش «فراموشان» در تالار قشقایی از جمله هنرمندانی بودند که شب گذشته پس از پایان اجرای این آثار نمایشی، در یک اقدام نمادین اجرا‌های خود را به مرحوم حسام محمودی تقدیم کردند.

گفت و گوی مجازی حسام محمودی با مخاطبان

حضور حسام محمودی به همراه دخترش در «خندوانه»

حسام محمودی: دوست‌دارم روی کار حرفه‌ای‌ام تمرکز کنم

محمودی در یکی از  گفت‌وگو هایش بیان کرده بود: من مثل هنرپیشه‌های حرفه‌ای دنیا هر روز ورزش می‌کنم، کتاب می‌خوانم تا تسلطم روی صحبت کردن بیشتر شود، حضور ذهن داشته‌ باشم و بتوانم شخصیت‌هایی که بازی می‌کنم را بهتر درک کنم. کوهنوردی و شنا ورزش‌های مورد علاقه من است و همیشه آن‌ها را انجام می‌دهم.  همچنین من مانند همه انسان‌های دیگر زندگی شخصی دارم اما به نمایش گذاشتن آن می‌تواند برایم حاشیه درست کند به همین خاطر این کار را نمی‌کنم تا بتوانم روی کار حرفه‌ی‌ام تمرکز کنم.

گفت‌وگوی حسام محمودی با مخاطبان سریال «گرگ و میش»

ناگفته‌های حسام محمودی بازیگر نقش هادی در لحظه گرگ و میش

مرحوم حسام محمودی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره تجربه بازی در سریال لحظه گرگ و میش و همکاری با همایون اسعدیان  گفته بود: همکاری با همایون اسعدیان اتفاقی است که نمی‌توان از آن گذشت و با اشتیاق تمام آن را پذیرفتم. فکر می‌کنم وقتش این زمان بوده و خواست خدا این بود که در سریال «لحظه گرگ و میش» این اتفاق و دیده شدن برایم بیفتد. بسیار از این موضوع راضی و خوشحالم که با این نقش و در این زمان، مردم من را شناختند.

محمودی درباره بازخورد مخاطبان گفته بود: اینکه من توانسته‌ام نقش یک جانباز را به خوبی به تصویر بکشم یا نه به نظر مردم بستگی دارد، اما تمام تلاشم را کردم که اضافه کاری نکنم و کار کلیشه‌ای ارائه ندهم. سعی کردم کاراکتری که از هادی که جانباز است به تصویر می‌کشم با جانباز‌هایی که در این سال‌ها از تلویزیون و سینما دیده‌ایم متفاوت باشد و این که در نهایت موفق شده‌ام یا نه را مردم باید بگویند.

ایفای نقش حسام محمودی در سریال محبوب «باخانمان»

پیام‌های تسلیت مدیران سینمایی برای درگذشت حسام محمودی

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی

 سیدمهدی جوادی مدیرعامل فارابی در پیامی نوشت: تقدیر و مشیت الهی آنگونه رقم خورد که عرصه هنر سینما و تلویزیون ایران، حسام محمودی بازیگر جوان و با استعداد خود را از دست بدهد، هنرمند جوانی که درگذشت او، تأسف و تألم خاطر عمیق ما را موجب شد. نهاد ملی سینمای ایران ضمن ابراز همدردی با خانواده محترم ایشان و جامعه سینمایی کشور، از درگاه پروردگار منان برای آن مرحوم مغفرت الهی و برای بازماندگان ایشان صبر جزیل مسئلت می‌دارد.

دبیر چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر

مجتبی امینی دبیر چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی در یادداشتی ضمن عرض تسلیت به خانواده ایشان و اهالی سینما و تلویزیون نوشت: دست تقدیر بار دیگر هنرمندی متعهد و مردمی را از ما گرفت و دوستداران آن بازیگر مردمی را متاثر کرد. بی شک از این پس تداوم حضور او را می‌توان در لحظه لحظه آثار او به تماشا نشست. فقدانش را به خانواده ارجمندش و جامعه هنری تسلیت گفته و برای وی علو درجات در بهشت برین را آرزومندم.

سازمان سینمایی سوره

سازمان سینمایی سوره فقدان این هنرمند خلاق را به خانواده محترم، جامعه هنری و مردم هنردوست تسلیت می‌گوید و از خداوند متعال مغفرت و رحمت واسعه برای آن مرحوم و صبر و بردباری برای بازماندگان را مسئلت دارد.

انجمن بازیگران سینمای ایران

بازگشت همه به سوی اوست

با اندوهی فراوان در این بهار، همکار عزیز دیگری را از دست دادیم. متاسفانه بازیگر جوان حسام محمودی از میان ما رفت. شورای مرکزی انجمن بازیگران سینمای ایران، در گذشت این هنرمند را به حضور خانواده محترم ایشان و همکاران گرامی تسلیت عرض می‌کند.

سازمان هنری رسانه‌ای اوج

سازمان هنری رسانه‌ای اوج درگذشت مرحوم حسام محمودی بازیگر جوان سینما و تلویزیون را به جامعه فرهنگی کشور تسلیت گفته و برای آن مرحوم غفران و رحمت واسعه الهی را خواستار است.

واکنش هنرمندان در فضای مجازی به در گذشت حسام محمودی

حسام مجمودی

کارنامه هنری حسام مجمودی

در گذشت حسام محمودی

در گذشت حسام محمودی در اردیبهشت

سام درخشان

حسام محمودی درگذشت

حسام محمودی درگذشت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۲ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
وقتی که مینالید از بیکاری و ندادن نقش که به فکرش نبودید و نقش می‌دادید به بازیگرای سفارتی دوزاری الان که فوت کردند عزیز شدن؟؟حقا که راست گفتند که باید بمیری تا عزیز بشی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۵ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
خدا رحمتش کنه تو سریال با خانمان دیدمش میگفتم چقدر دوست داشتنیه چقدر مهربون و دلنشینه روحش در رضوان الهی ان شاالله نماز شب اول براشون یادتون نره
Iran (Islamic Republic of)
خداداد
۱۶:۴۰ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
بازیگری بسیار با حجب و حیا ...
رفتارت به بازیگرهای ..نوکیسه ی امروزی نرفته بود ...چرا تو که اینقدر ..با وقار بودی پر کشیدی ...روحت شاد گل سر سبد بازیگران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۳ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
چقدرتلخه که شاهد چنین خبرهایی هستیم .صد حیف . متاسفم ازدرگذشت مرحوم محمودی این بازیگر توانمند وبا اخلاق .وبه خانواده ی ارجمند وجامعه ی سینماتسلیت عرض میکنم .روحش قرین رحمت واسعه ی الهی .
Iran (Islamic Republic of)
الهه
۰۲:۰۸ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
خیلی متاثر شدم.بازی ایشون رو در سریال لحظه گرگ و میش دیدم.ووووو،بعضی ها چقدر زود بار سفر میبندن،،شهرام عبدلی عزیز، ایشون هم زود رفتن و برای همیشه جاشون در سینمای ایران خالی میماند روح این عزیزان قرین آرامش،هر چند دنیای امروزی ما دگر جای قشنگی برای ماندن نیست،،خوشا ب حال اونهایی که زود رفتن،من هم میلی به ماندن در این دنیای پر از تشویش دگر ندارم..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۳ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
خدارحمت حیف شد خیلی ناراحت شدم خدابه خانواده اشون صبری بده ان شاالله
Iran (Islamic Republic of)
افسانه
۲۳:۵۳ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
چرادر اخبار درباره فوت این بازیگر چیزی نگفتند
Iran (Islamic Republic of)
M.M
۲۲:۴۲ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
به کجا چنین شتابان...
آسمانی شدنت پر از نور...
روحت شاد و غرق رحمت...
Germany
ناشناس
۲۲:۱۵ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
روحشون شاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۴ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
خدا رحمتش کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۹ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
بهتر است به خود بیاییم.
مرگ از آنچه فکر می‌کنیم به ما نزدیکتر است.
شاید این بار نوبت ما باشد.

روحش شاد و قرین رحمت حق.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۴ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
روحشان شاد
واقعا بازیگر بی حاشیه و متین بودند

سلیبریتی ها پس شما هم بدونین مرگ همیشه نزدیک هس
البته خدا همیشه گلچین میکنه از بین شما بهترین ها رو
Iran (Islamic Republic of)
هادی محسنی
۱۸:۴۳ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
تسلیت به خانواده محترم وای دلم واسه هنا خونه خدایا هواست بهمون هست ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۴ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
خدا رحمتش کنه
Iran (Islamic Republic of)
چقدر دنیا بد شده
۱۶:۱۲ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
چقدر این دنیا بد شده
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۵:۲۵ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
خدابیامرزه آقای محمودی رو، اما نمیدونم چقدر شبیه نقششون در سریال تنهایی لیلا از دنیا رفتند.. رفتند و همسرشون و دخترشون ماندند، همونقدر مظلوم و ساکت وآرام که در سریال رفتن، در واقعیت هم رفتند... روحشون شاد ان شاءالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۳ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
تنهایی لیلا ایشون نبودن آقای شعیبی بودن ایشون در سریال باخانمان بودن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۶ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
اون آقای بهروز شعیبی بودن نه حسام محمودی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۰ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
واااااااا، اون که بهروز شعیبی بود که زن وپسرش موندن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۸ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
سریال تنهایی لیلا؟
آخرین اخبار