۶ هزار مگاوات ظرفیت جدید به صنعت برق کشور اضافه شد

مدیرعامل برق حرارتی کشور گفت: در سال اول دولت ۶ هزار مگاوات ظرفیت جدید به برق کشور اضافه شد، که پنج هزار مگاوات آن تاسیس نیروگاه جدید بوده است.

 عبدالرسول پیشاهنگ مدیرعامل برق حرارتی کشور روز چهارشنبه در جریان سفر به بروجرد و شرکت در آیین کلنگ زنی نیروگاه برق این شهرستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از این میزان تولید جدید برق به ظرفیت برق کشور میزان هزار و ۱۱۷ مگاوات هم به صورت تعمیر نیروگاه‌های قبلی بوده است.

او با اشاره به اینکه مجموع اقداماتی موثر از این قبیل باعث شد تا تابستان سال گذشته مردم با مشکل جدی در مورد برق مواجه نشوند، بیان کرد: امسال نیز هفت هزار مگاوات نیروگاه جدید برنامه ریزی شده است و علاوه بر این حدود پنج هزار مگاوات تعمیر نیز انجام شده است که در مراحل پایانی قرار دارد.

پیشاهنگ یادآور شد: سال گذشته ۹۴ هزار مگاوات یعنی ۲ برابر ظرفیت مورد نیاز کشور نیروگاه و تعمیرات آن‌ها انجام شده است بطوریکه در تابستان گذشته نیروگاه‌های ما با ۹۸ درصد آمادگی وارد مدار شدند و توانستند برق مورد نیاز مردم را تامین کنند بودند در حالیکه استاندارد جهانی در این زمینه ۹۵ درصد است.

مدیرعامل برق حرارتی کشور با تاکید بر اینکه نهایت تلاش صورت می‌گیرد تا تامین برق مردم در تابستان بدون اینکه مشکلی بر صنایع وارد و تامین شود، اضافه کرد: حدود ۴۵ درصد صنایع ما صنایع بزرگ هستند که تمهیداتی اندیشیده شده تا این صنایع تعطیلات هفتگی خود را به صورت چرخش در طول روز‌های هفته اعمال کنند.

او گفت: به مردم نیز این اطلاع رسانی و آگاهی داده شده که به ازای هر یک مگاوات صرفی جویی برق پنج برابر قیمت برق به آن‌ها پرداخت که امسال آن ۲۰ برابر می‌شود، این اقدامات باعث می‌شود تا کاهش قابل توجهی در مصرف برق حاصل شود.

 

برچسب ها: برق ، برق حرارتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.