۲ استاد دانشگاه فردوسی مشهد نمونه کشوری شدند

۲ عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد به عنوان استاد نمونه کشور در سال تحصیلی جاری انتخاب و توسط وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تقدیر شدند.

در میان ۵۲ عضو هیات علمی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی تابعه وزارت علوم، تحققیات و فناوری که صبح روزسه‌شنبه و همزمان با سالروز شهادت استاد مطهری و روز بزرگداشت مقام معلم و استاد، در دانشگاه شهید بهشتی مورد تقدیر قرار گرفتند، دکتر "سید محمدعلی رضوی" استاد رشته علوم و صنایع غذایی دانشگاه فردوسی مشهد و همچنین دکتر"مسعود میرزایی شهرابی" استاد رشته شیمی معدنی این دانشگاه حضور دارند.

رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی و یکی از اساتید نمونه کشوری در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: مراحل انتخاب استادان نمونه کشوری براساس آئین نامه ابلاغی از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری انجام می‌شود و هر دانشگاه نیز بر اساس ملاک‌های آموزشی، پژوهشی، تالیف کتاب، مقاله و همچنین فعالیت‌های اجتماعی، منتخبین خود را پس از ارزیابی اولیه به وزارتخانه معرفی می‌کند.

دکتر مسعود میرزایی شهرابی ادامه داد: پس از معرفی این استادان، کمیسیون ویژه‌ای در وزارتخانه، اطلاعات دریافتی را مورد بررسی قرار داده و بر اساس ملاک‌های ذکر شده در هر رشته آموزشی استاد منتخب کشوری در آن سال را معرفی می‌کند.

عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: امسال نیز مقاله ای در حوزه "کاتالیست" تهیه کرده بودم که در مجلات معتبر علمی جهان منتشر شد و نام کشورمان را بار دیگر جهانی کرد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۲۰۰ مقاله علمی او در علم شیمی مورد اقبال نشریات علمی جهان قرار گرفته است، اظهار کرد: در حوزه آموزشی و پژوهشی، مقالاتی که به آنها ارجاع بسیاری می‌شود، دارای ارزش و رتبه بالاتری نسبت به سایر مقالات قرار می گیرد و فعالیت سال گذشته اینجانب نیز در میان مقالات پر استنناد جهانی قرار داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار