محل گریزی برای حفاران غیرمجاز نیست/صدور رای برای ۵متخلف در دامغان

مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان بابیان اینکه جای گریزی برای حفاران غیر مجاز نیست، گفت: در این راستا حکم دادگاه برای پنج متخلف در دامغان صادر شد.

کرم زاده   ضمن بیان اینکه سایت‌های تاریخی به دقت رصد و با حفاران غیر مجاز به طور جد برخورد می‌شود، ابراز داشت: این گونه مکان‌ها تحت نظر میراث فرهنگی قرار دارند و در صورت مشاهده حفاری در سایت‌های ثبت شده خاطیان به حداکثر مجازات محکوم خواهند شد.

وی ضمن بیان اینکه شهروندان می‌توانند با مشاهده موارد مشکوک با اطلاع رسانی جلوی تخریب اماکن تاریخی را بگیرند، افزود: سامانه خبری ۳۱۷۰۵ در خصوص ارائه گزارش‌های تعرض و تخریب آثار تاریخی در اختیار مردم است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان با بیان اینکه چندی پیش پنج حفار در محوطه تاریخی آثار ملی دامغان با فلزیاب اقدام به حفاری غیر مجاز کرده بودند، ابراز داشت: این افراد با همکاری نیروی انتظامی و همراهی مجموعه قضائی دستگیر و پرونده آنها تشکیل شد.

کرم زاده ضمن بیان اینکه طبق ماده ۵۶۲ قانون مجازات‌های اسلامی هر گونه حفاری در محدوده اماکن تاریخی ممنوع است، تصریح کرد: ضمن ضبط ادوات حفاری و اشیای مشکوفه فرد به تحمل حبس از شش تا سه سال محکوم می‌شود که این حکم برای حفاران دامغانی صادر شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار