نکوداشت دکتر مدقق استاد جراحی عروق دانشگاه علوم پزشکی مشهد

مراسم نکوداشت استاد برجسته و پیشکسوت جراحی عروق دانشگاه علوم پزشکی مشهد پروفسور محمدهادی سعید مدقق در مشهد برگزار شد.

رییس بیمارستان ولایت در این مراسم گفت: پیشرفت علم جراحی عروق در استان مدیون تلاش‌های استاد پروفسور دکتر مدقق است و در روز معلم مقام این استاد گرانقدر را ارج می‌نهیم.
 
دکتر کامیار افزود: هم اکنون پیشرفته‌ترین اعمال جراحی عروق در مشهد انجام می‌شود به طوری که سالانه هزاران نفر از کشور‌های همسایه و استان‌های دیگر برای عمل جراحی به مراکز درمانی مشهد مراجعه می‌کنند.
 
وی اظهار داشت: این در حالی است که هیچ بیماری برای انجام اعمال جراحی عروق از مشهد به استان‌های دیگر اعزام نمی‌شود.
 
دکتر کامیار افزود: سالانه چندین هزار بیمار در این بیمارستان مورد درمان قرار می گیرند، بیمارانی از کشور‌های همسایه و کشور‌های آسیای میانه در این بیمارستان تحت درمان قرار می‌گیرند.
 
پروفسور مدقق نیز در این مراسم گفت: در حوزه جراحی عروق، مشهد از سال ۷۹ شروع به پیشرفت کرد و در حال حاضر بیمارستان پیشرفته ولایت با ظرفیت بسیار بالا در مشهد میزبان بیماران است.
 
وی ادامه داد: خوشبختانه این فرصت در ۲۰ سال گذشته در مشهد فراهم شد تا هم در حوزه آموزش و هم در حوزه پژوهش به پیشرفت‌های قابل توجهی دست پیدا کنیم.
 
دکتر مدقق افزود: در بخش پژوهش توانستیم به سمت مطالعات سلولی و مولکولی و سلول‌های بازساختی پیش رویم. مقالات و تحقیقات حاصل از فعالیت‌های حوزه عروق در حال حاضر در کتاب‌های مرجع جراحی عروق در دنیا تدریس می‌شود.
 
در این مراسم که از ساعت ۱۰ در تالار همایش بیمارستان ولایت برگزار شد، اساتید مطرح پزشکی درباره نقش و جایگاه مهم پروفسور مدقق در زمینه تحقیقات و پیشرفت جراحی عروق سخنرانی کردند.
 
بنیان گذاری بخش آموزشی فوق تخصصی جراحی عروق دانشگاه علوم پزشکی مشهد و بنیان گذاری مرکز تحقیقات جراحی عروق و اندوواسکولار دانشگاه علوم پزشکی مشهد از جمله افتخارات پروفسور محمدهادی سعید مدقق است.
 
معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، ریاست بیمارستان علوی مشهد، معاونت آموزش و سلامت بیمارستان ولایت و ریاست مرکز تحقیقات جراحی عروق دانشگاه علوم پزشکی مشهد از دیگر سوابق این استاد و پیشکسوت نام آشنا است.
 
دکتر محمدهادی سعیدمدقق از دانشگاه لایپزیگ آلمان موفق به کسب درجه پروفسوری شده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.