وضعیت بحرانی منابع آبی استان سمنان تا جلوگیری از برداشت ۱۰۰ هزار مترمکعبی آب

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان با اشاره به جلوگیری از برداشت ۱۰۰ هزارمترمکعبی آب به صورت غیرمجاز، گفت: وضعیت منابع آبی استان بحرانی است و در گام اول باید تلاش شود این منابع آبی برای آیندگان حفظ شود.

عسکری در نخستین نشست کمیته راهبری طرح احیاء و تعادل‌بخشی منابع آب زیرزمینی استان سمنان، گفت: تفکیک آب آشامیدنی از آب مورد استفاده برای فضای سبز باید مورد توجه قرار گیرد. بخشنامه این مساله از سال ۹۶ ابلاغ شد و در این شرایط بحرانی آب باید به آن توجه ویژه‌ای شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان با بیان اینکه نصب کنتور هوشمند یکی از اقدامات در راستای طرح‌های احیاء و تعادل بخشی است، گفت: نصب کنتور باید از چاه‌های دارای اضافه برداشت آغاز شود.

وی بر لزوم تفکیک آب شرب از آب مصرفی برای فضای سبز و بر لزوم «نصب کنتور هوشمند برای چاه‌های در اختیار دستگاه‌های اجرایی این استان» به عنوان یکی از مصوبات شورای حفاظت از منابع آب در استان سمنان تأکید و بیان کرد: در مواردی هم که چاه آب دستگاه‌های اجرایی بنا به ضرورت به بخش‌های دیگر واگذار شده‌است نیز باید موضوع، به همراه مستندات لازم در شورای حفاظت از منابع آبی استان مطرح شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار