پیام استاندار خراسان جنوبی به مناسبت هفته گرامیداشت مقام معلم

استاندار خراسان جنوبی به مناسبت هفته گرامیداشت مقام معلم پیامی صادر کرد.

متن پیام قناعت استاندار خراسان جنوبی  مناسبت هفته گرامیداشت مقام معلم به شرح زیر است:

به نام آنکه جان را فکرت آموخت 

قدرت و قوت و اعتبار و آبروی یک کشور، بیش از همه‌چیز به نیروی انسانی آن کشور است. نیروی انسانی را چه‌کسی درست می‌کند؟ نیروی انسانی را چه‌کسی نقد می‌کند؟ چه‌کسی فعلیت می‌بخشد؟ معلم. مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی)

در برگ‌های تاریخ درخشان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، دوازدهم اردیبهشت ماه، همزمان با سالروز شهادت اسوه علم و تقوا، استاد شهید مرتضی مطهری استاد گرانقدری که با درک نیاز‌های واقعی جامعه، توانست در روشنگری نحله‌های مختلف فکری به ویژه معلمان و دانشگاهیان در مسیر مبارزه با ظلم و استبداد ستمشاهی نقش مهمی ایفا نماید به درستی روز معلم نامیده شده است.


بیشتر بخوانید


امروزه نقش بی بدیل معلمان به عنوان مجریان تربیتی و آموزشی نظام تعلیم و تربیت، در توسعه و پیشرفت هر کشوری مورد تأکید و تأیید است و تعیین روزی برای پاسداشت آن قشر تأثیر گذاری که به فرمایش امام خمینی (قدس الله نفسه الزکیه) نقش انبیا را در جامعه ایفا می‌کنند، یادآور این مهم است که رشد علوم مختلف و گسترش فناوری‌های نوین که به توسعه و تعالی منجر می‌شود، بدون تردید وامدار تلاش معلمانی است که اصلی‌ترین وظیفه شان تربیت و پرورش نیروی انسانی نخبه، مستعد و کارآمد است.

با اذعان به همین جایگاه ارزشمند است که توجه به معیشت و تکریم معلمان را حسب تأکیدات مقام معظم رهبری (حفظه الله) در صدر برنامه‌های دولت سیزدهم و به طور خاص وزارت آموزش و پرورش قرار داده و گواه این مطلب هم اجرایی شدن طرح رتبه بندی فرهنگیان بعد از یک دهه تعلل و فراموشی در دولت‌های مختلف است که خوشبختانه توانسته به همت دولتمردان در دولت مردمی ایران قوی، بارقه‌های امید را در دل معلمان روشن‌تر سازد.

اینجانب ضمن تقدیر از مسئولیت پذیری و وجدان کاری همه معلمین فرهیخته استان خراسان جنوبی، از خداوند متعال، سلامتی، عزت، پیشرفت و توفیق روز افزون این عزیزان را در استمرار خدمت شایسته و ماندگار به فرزندان این مرز و بوم و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مسئلت دارم.

امید که بتوانیم دست در دست هم با پرورش و بکارگیری نیرو‌های متخصص و متعهد، گام‌های ارزنده‌ای در زمینه تعالی استان زرخیر خراسان جنوبی برداریم.

برچسب ها: هفته معلم ، روز معلم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.