واکنش گروه‌های فلسطینی به شهادت خضر عدنان

گروه‌های فلسطینی در واکنش به شهادت خضر عدنان در زندان رژیم صهیونیستی، اشغالگران صهیونیست را عامل این جنایت اعلام کردند.

 خضر عدنان از اعضای برجسته جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ۸۷ امین روز اعتصاب غذا در اعتراض به بازداشت ظالمانه خود به شهادت رسید.  پیکر شیخ خضر عدنان که در سلول زندان بیهوش شده بود به بیمارستان أساف هروفیه منتقل و اندکی بعد خبر شهادت وی اعلام شد.

براساس گزارش المیادین،  حازم حسنین، سخنگوی دفتر اطلاع رسانی اسیران فلسطینی اعلام کرد اشغالگران صهیونیست مرتکب جنایت جدیدی در حق اسیران در زندان‌های صهیونیست‌ها شدند و عامل شهادت خضر عدنان هستند. وی افزود: شهادت خضر عدنان، شاهد دیگری از جنایات مداوم اشغالگران صهیونیست علیه اسیران است.

دبیر کل جنبش ابتکار ملی فلسطین نیز گفت: دولت اشغالگر و جنایتکار و فاشیست صهیونیستی، مسئول ترور خضر عدنان مبارز دلاور است. جنبش مجاهدین هم اعلام کرد دشمن صهیونیستی، مسئول این جنایت در حق خضر عدنان است و باید همه تبعات آن را نیز بپذیرد.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین در واکنش به شهادت «شیخ خضر عدنان» اسیر فلسطینی در بیانیه‌ای اعلام کرد، رژیم صهیونیستی تاوان این جنایت را خواهد داد.جهاد اسلامی افزوده است: در مسیر طولانی خود برای آزادی قدس، ما مردان دلیر و بسیاری از رهبران و مبارزان را از دست خواهیم داد و رهبر مبارز شیخ خضر عدنان از کسانی بود که مسیر بزرگی برای همه آزادی خواهان در فلسطین و جهان گشود.

این جنبش اضافه کرده است: قهرمان آزاده «خضر عدنان» در جنایتی به شهادت رسید که دشمن در مقابل دیده جهانیان که از بی عدالتی و تروریسم حمایت و پوششی برای آن فراهم می‌کند، آن را انجام داد.

در پی اعلام خبر شهادت خضر عدنان، زندان عوفر شاهد تنش و درگیری میان اسرای فلسطینی و زندانبابان صهیونیست شد و این اقدام پس از آن صورت گرفت که یک اسیر فلسطینی اقدام به ریختن روغن داغ بر روی یک افسر نظامی صهیونیست کرد. 


بیشتر بخوانید:


منذر الحایک، سخنگوی رسمی جنبش فتح به شبکه المیادین گفت: شهید دلاور خضر عدنان در جنایتی که اشغالگران مسئول آن هستند به شهادت رسید. جنبش فتح شهادت این اسیر دلاور را که همواره به وحدت ملی دعوت می‌کرد تسلیت می‌گوید. ما در رویارویی با این دشمن جنایتکار باید بر وحدت ملی پافشاری کنیم. با وجود جنایات اشغالگران، جهانیان در برابر آنان ساکت هستند و همین هم موجب تشویق اشغالگران برای ارتکاب جنایات بیشتر می‌شود. ما در برابر یک مرحله جدیدی هستیم که سرفصل آن مقاومت و ایستادگی در زندان‌ها است و منازعه وارد مرحله جدیدی شده است یعنی آزادی به هر بهایی که می‌شود.

زیاد النخاله: هرگز مسیر جهاد و مقاومت را تا آزادسازی سرزمین مان رها نخواهیم کرد

 دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد ما مسیر شهادت را با اراده خودمان انتخاب کرده ایم و شیخ خضر عدنان بهترین کسی است که نماینده این انتخاب است. شهادت شیخ خضر عدنان، چراغ راه مسیر ملت شجاع ماست. اگر ملت فلسطین امثال شیخ خضر عدنان را نداشت آرمان ما بر باد می‌رفت. هر روزی که در تاریخ ملت ما می‌گذرد، تأکیدی بر آن است که پیروزی به اذن الهی نزدیک است.

وی گفت: اراده‌ای که شیخ خضر عدنان در نبرد طولانی و درگیری مستقیم خود با دشمن، نماینده آن بود نشان افتخار بر سینه ملت شجاع فلسطین است. شیخ خضر عدنان نمادی بزرگ از نماد‌های ملت مان و نماد‌های رزمندگان آزادی در جهان و پرچم والای مسیرمان به سوی قدس باقی خواهد ماند. وفاداری امروز ما به همه شهیدان و شیخ خضر عدنان آن است که هرگز مسیر جهاد و مقاومت را تا آزادسازی سرزمین مان از لوث وجود آدمکش‌ها و جنایتکاران رها نخواهیم کرد.

النخاله تاکید کرد: وظیفه مداوم ما بیش از هر زمانی، نبرد و پایداری و اصرار بر حق ما در فلسطین است و این سرفصل جهاد ماست که جانفشانی‌ها هر قدر هم که باشد هرگز متوقف نخواهد شد. به اندازه مسئولیتی که خداوند به عهده مان گذاشته است اقدام کنیم تا قدس و فلسطین آزاد شود و متجاوزان آدمکش از کشور و سرزمین ما بیرون رانده شوند.

شهید اسیر

وزارت امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد رژیم اشغالگر را مسئول کامل جنایت شهادت خضر عدنان می دانیم که از 87 روز پیش اعتصاب غذا کرده بود. ما جنایت ترور اسیر خضر عدنان را به دادگاه کیفری بین المللی ارجاع خواهیم کرد. خواستار تحقیق بین المللی درباره ابهامات و جزئیات ترور اسیر خضر عدنان هستیم.

محمد اشتیه، نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین، رژیم صهیونیستی را به ترور عمدی شیخ خضر عدنان اسیر فلسطینی متهم و اعلام کرد رژیم اشغالگر و سازمان زندان ها و دستگاه قضایی آن به سبب مخالفت با آزادی وی و بی توجهی به نیازهای درمانی وی در زندان به رغم وخامت شدید حال وی، عمدا چنین جنایتی را علیه شیخ خضر عدنان مرتکب شدند. 

جبهه دمکراتیک برای آزادی فلسطین اعلام کرد جنایت ترور اسیر خضر عدنان در کشتار زنجیره‌ای فلسطینیان به دست اسرائیلی‌ها اولین جنایت نبوده و آخرین جنایت هم نخواهد بود. با شهادت خضر عدان شمار شهدای جنبش اسیر در زندان‌های اشغالگران به ۲۳۷ نفر رسید.

گروهها و نیروهای فلسطینی در شهر جنین در کرانه باختری اشغالی در عزای شهادت خضر عدنان در زندانهای اشغالگران صهیونیستی اعتصاب عمومی اعلام کردند و افزودند ما اشغالگران را مسئول کامل جنایت ترور خضر عدنان می دانیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار