اشتغال به کار بیشتر از نیمی از زندانیان استان سمنان

رئیس کل دادگستری استان سمنان همزمان با روز کارگر از اشتغال به کار ۵۵ درصدی محکومین قضایی در مشاغل داخل و خارج زندان خبر داد.

محمدجعفر عبداللهی رئیس کل دادگستری استان سمنان گفت: با اقدامات قضایی در مجموع یک هزار و ۱۲۷ نفر از محکومین کیفری در داخل و خارج زندان‌ها به چرخه تولید اضافه شدند.

وی بیان کرد: مباحث و مطالبات خاصی در واحد‌های صنعتی مطرح و مشکلات مرتبط با دستگاه قضا به‌منظور تسریع در حل آن‌ها بررسی شده است.

رئیس کل دادگستری استان سمنان مشکل واحد پلی اتیلن را سرمایه در گردش و تاخیر در احداث بنا در زمین شهرک صنعتی عنوان و اظهار کرد: این واحد، زمینی در شهرک صنعتی سمنان دارد که قرارداد حق انتفاع آن بخاطر تاخیر در احداث بنا در حال فسخ می‌باشد.

وی ادامه داد: دستگاه قضایی استان سمنان در راستای شعار سال مهار تورم، رشد تولید گام برمی‌دارد.

عبداللهی با اشاره به اقدامات دستگاه قضا به‌منظور رونق تولید و توسعه اقتصادی استان سمنان، تصریح کرد: در سال گذشته، ۴۲ واحد صنعتی تولیدی به کمک دستگاه قضایی به چرخه تولید بازگشت.

وی ادامه داد: با حمایت دستگاه قضایی اشتغال ۶ هزار و ۵۶۵ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در واحد‌های تولیدی، صنعتی و دانش‌بنیان استان سمنان مشغول فعالیت شدند.

رئیس کل دادگستری استان سمنان با بیان اینکه استان صنعتی و نیازمند نیروی انسانی است، افزود: تاکنون ۱۴۰ نفر از محکومین کیفری که امکان خروج از زندان‌ها را داشتند، در کارخانجات استان مشغول کار شدند.

به گفته وی، با اقدامات قضایی در مجموع یک هزار و ۱۲۷ نفر از محکومین کیفری در داخل و خارج زندان‌ها به چرخه تولید اضافه شده که ۵۵ درصد محکومین را شامل می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان سمنان یادآور شد: محکومان شاغل در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۰، هفت درصد افزایش داشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.