۱۳هزار و ۸۷۴ معلول از خدمات بهزیستی استان سمنان بهره‌مند شدند

مدیرکل بهزیستی استان سمنان با اشاره به اهتمام ویژه این اداره کل در توانمندسازی مددجویان گفت: ۱۳ هزار و ۸۷۴ معلول در استان سال ۱۴۰۱ از خدمات بهزیستی بهره‌مند شدند.

محمود منطقی مدیرکل بهزیستی استان سمنان اظهار کرد: معاونت توانبخشی بهزیستی استان سمنان سال گذشته ۱۳ هزار و ۸۷۴ معلول در قالب یکهزار و ۸۲۰ نفر بینایی، چهار هزار و ۸۶۲ نفر جسمی و حرکتی، سه هزار و ۱۷ نفر ذهنی، یکهزار و ۶۵۹ نفر روان، یکهزار و ۶۹۸ نفر شنوایی و ۸۱۸ نفر صوت و گفتار خدمات ارایه کرد.

وی ادامه داد: معلولان استان سمنان از ۵۴ مرکز به تفکیک ۱۰مرکز شبانه روزی ۱۱مرکز ویزیت در منزل سه مرکز مراقبت درمنزل، چهار کارگاه و ۲۷مرکز روزانه خدمات دریافت می‌کنند.

وی تصریح کرد: هدف سازمان بهزیستی کشور توانمندسازی جامعه هدف، ارتقای سطح زندگی فردی و اجتماعی و حضور و نقش‌آفرینی معلولان در جامعه است و در این راه از تمام ظرفیت‌های درون و برون سازمانی استفاده می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان از پرداخت کمک‌هزینه حق پرستاری ماهانه به ۳۵۲ نفر از معلولان ضایع نخاعی، ۸۰۹ نفر از سالمندان و بیماران روانی مزمن درخانواده، ۴۱۰ نفر از سالمندان و بیماران روانی مزمن در مراکز غیردولتی معاینه پزشکی در منزل، ۶۲۵ نفر از سالمندان و بیماران روانی مزمن در مراکز غیردولتی شبانه‌روزی، ۱۴۸ نفر از سالمندان و بیماران روانی مزمن در مراکز غیردولتی مراقبت در منزل خبر داد.

وی افزود: کمک‌هزینه حق پرستاری به صورت ماهانه به ۲۶۸ نفر از سالمندان و بیماران روانی مزمن، ۲۶۸ نفر از معلولان مجهول الهویه، ۳۱ نفر در زمینه درمان و بهبود تغذیه کودکان مبتلا به بیماری‌های متابولیک، ۱۳۸ نفر در زمینه درمان معلولان دارای اختلالات دهانی بلع و تغذیه از سوی بهزیستی استان سمنان پرداخت می‌شود.

به گفته وی، پرداخت اعتبار خرید وسایل توانبخشی برای سه‌هزار و ۱۰۰نفر، پرداخت کمک هزینه‌های ویژه معلولان درمان معلولان به یکهزار، اندام‌های مصنوعی به معلولان زیر پوشش برای ۴۰۰نفر، ارایه خدمات توانپزشکی به یکهزار نفر، کاشت حلزون و تربیت شنیداری برای۲۰۰نفر از دیگر اقدام‌های بهزیستی استان سمنان در یکسال گذشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.