رئیس سازمان مدیریت بحران کشور تاکید کرد؛

ضرورت توسعه کشور با محوریت آب

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور بر ضرورت همکاری دستگاه‌ها با سازمان نقشه برداری خصوصا موضوع فرونشست زمین و اخذ استعلام بارگزاری مراکز جمعیتی تاکید کرد.

محمد حسن نامی بعد از ظهر دوشنبه در حاشیه برگزاری بیست و هفتمین همایش و نمایشگاه ملی مهندسی نقشه برداری و اطلاعات مکانی که در خصوص صرفه جویی در مصرف آب برگزار شد، اظهار داشت: در این همایش مسائل مرتبط با خشکسالی کشور مورد بررسی قرار گرفت. 

نامی با اشاره به بحران خشکسالی، که کشور طی سال‌های اخیر با آن دست و پنجه نرم می‌کند، گفت: در این زمینه نیازمند اتخاذ تمهیدات ویژه‌ای هستیم. 

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به موضوع تعطیلی چاه‌های غیر مجاز اشاره کرد و عنوان داشت: این موضوع بسیار حائز اهمیت است چرا که چاه‌های غیرمجاز وضعیت ناپایداری را برای منابع آبی کشور رقم می‌زنند. 

وی با تاکید بر ضرورت مصرف بهینه آب در صنعت، کشاورزی و محور‌های توسعه‌ای در کشور بیان داشت: این محور‌ها باید با نگاه تامین و مصرف بهینه آب باشد. 

نامی، نقش مهندسی نقشه برداری و اطلاعات مکانی در حوزه‌های عمرانی و توسعه را بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: عدم آگاهی و استفاده از علوم نقشه برداری می‌تواند صدمات جبران ناپذیری را بر بدنه برنامه ریزی، تصمیم سازی و مهندسی کشور وارد کند. 

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از همه تلاش‌ها جهت برگزاری بیست و هفتمین همایش ملی مهندسی نقشه برداری و اطلاعات مکانی ژئوماتیک در سال ۱۴۰۲ تقدیر کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار