مشهد تابستان بسیار سختی از نظر تامین آب پیش رو دارد

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: میزان بارندگی نسبت به دوره آماری بلند مدت کاهش ۷۰ درصدی دارد، بنابراین شرایط تامین آب مشهد برای تابستان امسال بسیار سخت خواهد بود.

حسین اسماعیلیان مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: میزان بارندگی در مشهد در سال آبی جدید(از مهر ماه ۱۴۰۱ تاکنون) ۶۶ میلیمتر بوده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته نیز ۵۰ درصد کاهش یافته است.

او با اشاره به افزایش میانگین دمای هوا در خراسان رضوی افزود: میانگین دمای هوای استان طی هفت ماه گذشته ۱.۳ درجه سلسیوس افزایش یافته که رقم بالایی است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مشهد ادامه داد: ممکن است در تابستان امسال با افزایش دمای هوای مواجه باشیم و این موضوع نیز منجر به افزایش مصرف خواهد شد.

اسماعیلیان بیان کرد: در شرایط کاهش ۷۰ درصدی بارندگی باید مصارف غیرضروری حداقل ۵۰ درصد کاهش یابد که این موضوع قابل تحقق است.

او تصریح کرد: سرانه مصرف خانگی در این کلانشهر به ازای هر شهروند ۱۲۵ لیتر در شبانه روز است و طبق استاندارد مصرف در شرایط حاد این میزان تا ۷۰ لیتر قابل کاهش است و هیچ خللی در مصارف شرب و بهداشتی ایجاد نمی کند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مشهد تاکید کرد: کولرهای آبی بسیار پرمصرف هستند و در صورت روشن بودن در بازه زمانی۲۴ ساعته، ۶۰۰ لیتر آب مصرف می کنند که معادل سرانه مصرف روزانه پنج نفر است، لذا شهروندان باید مدیریت کنند تا در ساعات گرم روز از کولرهای آبی استفاده کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار